HTPC med Kincet styring?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HTPC med Kincet styring?

Hei. Jeg har lekt litt med tanken på og bygge meg en HTPC som skal styres med Kincet til xbox 360.

Så det jeg lurer på er om det er mulig og kunne styre en HTPC med feks xbmc os med Kincet?

Hadde vært utrolig tøft og kunne bla gjennom filmene med bare og bevege hånden til venstre eller høyre. 8)

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tja_
    Hei. Jeg har lekt litt med tanken på og bygge meg en HTPC som skal styres med Kincet til xbox 360.

Så det jeg lurer på er om det er mulig og kunne styre en HTPC med feks xbmc os med Kincet?

Hadde vært utrolig tøft og kunne bla gjennom filmene med bare og bevege hånden til venstre eller høyre. 8)
    Litt tidlig ennå men det ser ut til å skje ting for Linux: Control myth by MS Kinect ! | MythTV | Users

Newcomer GS-AAS sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Xbmc har ikke noen kinectstøtte under utvikling, og det kommer heller ikke til å skje med det første. Jeg tror heller ikke at flertallet vil foretrekke å sitte å vifte med hendene hver gang de skal sette på en film etc.

Det er generelt for tidlig å tenke på styring av en htpc med kinect, de har jo knapt fått testet ut det mest basiske på w7.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har noen klart å styre xbmc med kinect Kinect - Her styrer han XBMC med Kinect - ITavisen

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GS-AAS
    Jeg tror heller ikke at flertallet vil foretrekke å sitte å vifte med hendene hver gang de skal sette på en film etc.
    .
    Beklager å måtte si det, men det der var svært gammeldags tankesett. Hvorfor i alle dager skal man være avhengig av en fysisk fjernkontroll for å styre enhetene sine? Jeg tenker i hvert fall motsatt. Folk flest må da glede seg til man kan styre alt med håndbevegelser, uten å måtte forholde seg til en fysisk enhet!
    Du kan gjerne kalle det vifting med armene, men jeg er ikke et sekund i tvil om at det er fremtiden.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av øyvind.h
    Beklager å måtte si det, men det der var svært gammeldags tankesett. Hvorfor i alle dager skal man være avhengig av en fysisk fjernkontroll for å styre enhetene sine? Jeg tenker i hvert fall motsatt. Folk flest må da glede seg til man kan styre alt med håndbevegelser, uten å måtte forholde seg til en fysisk enhet!
    Du kan gjerne kalle det vifting med armene, men jeg er ikke et sekund i tvil om at det er fremtiden.
    +1

Første gangen jeg så enheten viste jeg at denne skulle brukes til å styre htpc'n.

Ser ingen grunn til å stoppe der, men håper også jeg kunne styrt lyd/lys/luft i samme slengen.

For å toppe galskapen har jeg i de siste årene tenkt på en løsning der sweetspotten på lydkorrigering endres i sanntid etter hvor du befinner deg i rommet

Så skal man ikke glemme at dette blir i _tillegg_ til ir/fjernkontroll, så man kan bare fallback til noe annet hvis man skulle bli lei.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T1ger
    +1

Første gangen jeg så enheten viste jeg at denne skulle brukes til å styre htpc'n.

Ser ingen grunn til å stoppe der, men håper også jeg kunne styrt lyd/lys/luft i samme slengen.

For å toppe galskapen har jeg i de siste årene tenkt på en løsning der sweetspotten på lydkorrigering endres i sanntid etter hvor du befinner deg i rommet

Så skal man ikke glemme at dette blir i _tillegg_ til ir/fjernkontroll, så man kan bare fallback til noe annet hvis man skulle bli lei.
    Ser ut til at det allerede finnes (prelimenær) støtte for å kunne styre applikasjoner som støtter Lirc på Linux:
    Control myth by MS Kinect ! | MythTV | Users

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av øyvind.h
    Hvorfor kødde med noen som funker sier jeg. Fjernkontrollen er jo genial. Kan ikke se noe negativt i den. Samme med iPhone og ANdroid tlf. Styre TV og HTPC med disse. Er jo helt på jordet. Det er sikkert gøy å få til men ikke praktisk i det hele tatt.

Hvordan skal de løse dette med tanke på Kinect? Ser for meg en gjeng som sitter og veiver og ser på tippekampen. Pow! der ble bildet borte gitt . Nei jeg vet ikke helt hvordan dette kan komme til å virke men jeg tror at det blir litt samme greia som mobiltlf. Det er kult å få det til, og kunne gjøre det på denne måten. Men ikke særlig tiltalende i lengden. Fjernkontrollen er jo helt genial den.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plasmaboy
    Hvorfor kødde med noen som funker sier jeg.
    Fordi man er levende opptatt av teknologi og alle tenkelige muligheter dette gir. Man får en idee eller en vision rundt mulige hacks som igjen åpner dører for løsninger som man drømte om som valp.

Ellers kansje fordi man på mange måter er helt alternativ og stiller seg spørrende til vitsen og poenget med å sette opp løsninger som er rett frem og som er helt generiske.

Har du mistet den gode følelsen og rushet man får når man har sittet oppe en hel helg og det bare faller på plass og man har en løsning som så å si ingen andre har ?

Fjernkontrollen er jo genial.
    Jeg har alldrig orka å sette opp IR egentlig.

- Du må alltid keymappe ting per fjernkontroll.
    - Den er laggy og du må "sikte" på mottakern.
    - Det blir mye trykk, vent, trykk vent.

Kan ikke se noe negativt i den.
    Det gjør forsåvidt ikke jeg heller (Foruten at den er laggy), men jeg har lenge sett etter noe annet.
    P.d.d bruker jeg en Xbox1 trådløs kontroller.

Den er veldig responsiv, og du kan bruke den uten å peke på mottakern.

Samme med iPhone og ANdroid tlf. Styre TV og HTPC med disse. Er jo helt på jordet. Det er sikkert gøy å få til men ikke praktisk i det hele tatt.
    Jeg synes det er ganske bortkastet tid å bruke windows i bunnen på en HTPC løsning, men det er min mening/preferanse.

Jeg liker valgfrihet og ubegrenset frihet til å modifisere etterhvert som nye løsninger kommer, som f.eks Kinect. Da kan jeg alltids teste disse å ta de ibruk etter som jeg føler de gir en merverdi/opplevelse.

Det gir ingen menig å diskutere preferanse.

Hvordan skal de løse dette med tanke på Kinect? Ser for meg en gjeng som sitter og veiver og ser på tippekampen. Pow! der ble bildet borte gitt . Nei jeg vet ikke helt hvordan dette kan komme til å virke men jeg tror at det blir litt samme greia som mobiltlf. Det er kult å få det til, og kunne gjøre det på denne måten. Men ikke særlig tiltalende i lengden. Fjernkontrollen er jo helt genial den.
    Missforstå meg riktig, du har helt legitime argumenter sett fra dine behov.

Andre er kansje helt enkelt geeks eller har en vision..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •