Ny HTPC - trenger innspill på HW

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny HTPC - trenger innspill på HW

Hei.

Skal sette opp en ny HTPC med hovedfokus på film.

Den skal kjøre bitstreaming av hd lyd til recieveren og kunne spille BD uten problemer.
    Planlegger å bruke XBMC på Windows 7.

Noe smått spilling blir det også, men er ikke avhengig av å kjøre de nyeste spillene på maks oppløsning.

Jeg vil også gjerne at den skal være stille.
    Harddisk har jeg (250 gb 2.5").

Komplett.no

Hvordan ser dette oppsettet ut? Er klar over at skjermkortet stanger i kabinettet, så det skal skjæres ut slik at det går klar.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XBMC er ikke veien å gå om du vil ha blu-ray bitstreaming. Den mest problemfrie BD+bitstreaming løsningen i dag involverer PowerDVD eller TMT. Og selv om alt holdes enklest mulig er systemet svært hårsårt med tanke på driver- og programversjoner. Stort sett er det et eller annet som ryker hver gang noe annet blir fikset. Det fungerer greit 99% av tiden, men 100% er kun en illusjon. Jeg trodde jeg hadde 100% helt til jeg plutselig fant et par blu-rayer som fungerte før som nå ikke fungerer ordentlig med dagens versjoner.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt fikling skal jeg klare å leve med.
    Kan også kjøre ekstern avspiller på BD intill videre - regner vel med at XBMC etterhvert får inn støtte for dette.

Eventuelt så får jeg bare gå for en annen mediasenter løsning på samme HW

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt korrekt som marsboer säger. Det är aldrig 100% bra med BD på pc om man vill ha bitstreaming. Sista fix från Arcsoft gjorde att man i alla fall kan använda sista Catalyst från AMD, men Arcsoft sliter med bitstreaming av vanlig DTS i stället. Och PowerDVD stötar väl inte BD från hårddisk vad jag vet, inte de sista versionerna som jag testat.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nicolaien
    regner vel med at XBMC etterhvert får inn støtte for dette.
    Not likely så lenge studioene tviholder på drm som de gjør.
    Det XBMC gjør i den nyeste versjonen er kun å detektere om det er en BluRay eller "vanlig" DVD/musikk-CD, dersom dete r en Bluray vil du ha muligheten til å starte TMT eller power-dvd automatisk i XBMC, spille filmen i det eksterne programmet og komme tilbake til XBMC når filmen er ferdig.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mackanzocz
    Helt korrekt som marsboer säger. Det är aldrig 100% bra med BD på pc om man vill ha bitstreaming. Sista fix från Arcsoft gjorde att man i alla fall kan använda sista Catalyst från AMD, men Arcsoft sliter med bitstreaming av vanlig DTS i stället. Och PowerDVD stötar väl inte BD från hårddisk vad jag vet, inte de sista versionerna som jag testat.
    PDVD støtter BD fra harddisk jo, men da i form av ISO-filer mountet i f.eks VCD. PDVD støtter derimot ikke lenger avspilling av BD-folders (de fjernet støtten!). Ikke akkurat noe problem siden BD/DVD folders hverken er fugl eller fisk i mine øyne.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •