HTPC med HD5450 og DTS HD Master problem

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HTPC med HD5450 og DTS HD Master problem

Etter å ha vært passiv med oppgradering av HTPC'en min en stund, så har jeg nå oppgradert fra onboard geforce HDMI skjermkort til et Ati HD 5450 PCI-E for å få ut ren DTS Master lyd osv.

Etter litt frem og tilbake for å få kortet "aktivt", dvs. deaktivert onboard osv, så fant jeg noen Catalyst drivere datert 17.11. Etter driverinstallasjonen så ser jeg fortsatt at det ligger en enhet under enhetsbehandling som heter noe ala "Coprosessor", og jeg mistenker at dette har noe med skjermkortet å gjøre, men ting ser uansett ut til å fungere.

Men over til problemet. I Arcsoft TotalMedia får jeg ut ren HD Master 7.1 lyd, TrueHD osv., men ikke uten "hakking" / skipping. Med noen minutters mellomrom får man et lite "skipp" i lyden, knapt nok merkbart vanligvis, men noen ganger såpass at filmen blir litt "out-of-sync". I tilegg, hvis jeg hopper til neste scene, pauser eller på annen måte stopper opp og starter filmen igjen, så er lyden borte. Bare en svak pipelyd fra høyttalerne. Jeg må da endre lydspor til noe annet, og tilbake igjen mens filmen går, og lyden kommer tilbake.

Det jeg har sett her på forumet er at mange (de fleste?), bruker PowerDVD, så jeg tenke jeg kunne teste her og. Men her får jeg ikke ut REN lyd. Om jeg kjører TrueHD eller Master i Arcsoft, så får jeg opp dette på displayet på forsterkeren, men kjører jeg DTS Master i PowerDVD så får jeg bare opp DTS i displayet, og jeg mener selve volumet er et par hakk lavere, med andre ord så blir lyden "fiklet med". Lyden hakker riktignok ikke her, men det gjør den heller ikke i Arcsoft om jeg velger "Mix to PCM..." og får ut samme lyd som pdvd.

Er det bare jeg som har disse problemene? Dvs. kjører andre folk her Ati 5450 og får ut DTS Master / TrueHD med PowerDVD, og/ eller spiller av DTS Master i TotalMedia uten "hakking"?

Ser for meg at første steg i videre feilsøking må bli en reinstallasjon. Men kan jo sikkert være installasjonen, drivere, skjermkort, hovedkort, for å nevne noe.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser för mig ut som ett handshaking problem eller problem med hdmi kabeln.

Vilken receiver har du? När du spelar filmen i arcsoft kan du få fram information om median du spelar av, vad står det där när det står DTS i receivern? Vilken processor har du?

Du kan se i task manager hur mycket belastning du har på cpu, minne och hårddisk/nätverk. Streamas detta över nätverk eller direkt från pc?

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei.

hvis du bruker win7 så prøv denne guiden

Guide: Setting Up Bitstreaming With Your Windows 7 HTPC – PART I — MediaSmartServer.net

jeg har prøvd xbmc, powerdvd osv uten at det virket tilfredstillende. nå virker det uten problemer etter jeg gjorde som i linken.
    Stereo: Yamaha RX-v773, Emotiva XPA-2, JBL Studio L890, LC2, LG 65", Xbox One S, Chromecast, Sonos
    Kino: Yamaha RX-V 781, JBL Studio L880, L820, LC2, XTZ 12.17, Velodyne CHT-12Q, Xbox One X, LG 65", Sonos, MediaPc, Chromecast

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mackanzocz
    Ser för mig ut som ett handshaking problem eller problem med hdmi kabeln.

Vilken receiver har du? När du spelar filmen i arcsoft kan du få fram information om median du spelar av, vad står det där när det står DTS i receivern? Vilken processor har du?

Du kan se i task manager hur mycket belastning du har på cpu, minne och hårddisk/nätverk. Streamas detta över nätverk eller direkt från pc?
    Receiveren er en Marantz SR8002. Når jeg spiller av en film i Arcsoft med True HD, så får jeg opp True HD i displayet, og samme med DTS HD Master. Hvis jeg tar det via PowerDVD så kommer det kun opp DTS og ikke noe mer.

HTPC'en har en Q6600 CPU @ 2,9GHz og 4GB minne, Win7 x64. Jeg får samme feil om jeg spiller av filmen over nettverk, fra lokal harddisk eller t.o.m. rett fra original blu-ray plate. Jeg tror ikke avspillingen krever for mye ressurser...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bedda
    hei.

hvis du bruker win7 så prøv denne guiden

Guide: Setting Up Bitstreaming With Your Windows 7 HTPC – PART I — MediaSmartServer.net

jeg har prøvd xbmc, powerdvd osv uten at det virket tilfredstillende. nå virker det uten problemer etter jeg gjorde som i linken.
    Det skal jeg prøve så raskt jeg får tid her, takker for tipset

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sceolan
    Receiveren er en Marantz SR8002. Når jeg spiller av en film i Arcsoft med True HD, så får jeg opp True HD i displayet, og samme med DTS HD Master. Hvis jeg tar det via PowerDVD så kommer det kun opp DTS og ikke noe mer.

HTPC'en har en Q6600 CPU @ 2,9GHz og 4GB minne, Win7 x64. Jeg får samme feil om jeg spiller av filmen over nettverk, fra lokal harddisk eller t.o.m. rett fra original blu-ray plate. Jeg tror ikke avspillingen krever for mye ressurser...
    Du skall kunna få information direkt på softwaren, Arcsoft eller PowerDVD, för att kunna se vad det är för information den spelar upp för dig. Alltså information om median innan den kommer till receiver.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •