Shuttle audio output

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Shuttle audio output

Driver og sjekker Shuttle SB83G5, men lurer litt på lydfunksjonaliteten som kommer med boksen.

Den har visstnok 6ch audio output, og SPDIF. Nå har ikke jeg noe som helst av digital inngang på forsterkeren min, og det er bare stereo. Hvordan vil det gå om jeg bare kopler til "front"-delen av 6 kanals outputen? Vil det fungere som det skal, eller er det masse lyd som bare forsvinner (iom at det er ingenting koplet til "rear" og "bass/center")

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingenting vil "forsvinne", du bare forteller driveren at du har to høytalere i stedet for 6. Burde vel heller stått opptil 6 høytalere i reklamen..

Kan ikke garantere at lydopplevelsen blir den helt store med det lydkortet der men.. Som regel er disse innebygde sakene noen skurrete greier som suser, knepper og kommer med alle mulige merkelige lyder når de ikke skal, mest på grunn av dårlig skjerming i støyete omgivelser.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en Shuttle SB51 med et M-Audio Revolution 7.1 som jeg har kjørt analogt 5.1 til en Arcam AVR-100 i et år. Nå gikk Revo'n i stykker og jeg var tvunget til å bruke det integrerte lydkortet. Lyden er ikke stor, men det er ikke noe skraping og skurring som jeg kan høre.

Min anbefaling for andre HTPC byggere er å droppe kjøp av dyre lydkort og legge pengene i en bra surround receiver med digital inngang. Ikke primært fordi DAC'en er dårlig på Revo'n (den får topp kritikker), men fordi det har vært for mye ræl med drivere, samspill med PVR sw, masse kabler, og nå til slutt begynte kortet å svikte og lage støy nå og da.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •