Trenger inputs - Stue PC med høy WAF

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer danibjor sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger inputs - Stue PC med høy WAF

EDIT: ser denne havnet i feil forum -- Mods; flytt den gjerne over til http://avforum.no/forum/diy-htpc-kon...n-komponenter/

Har for tiden et vanlig PC kabinett stående ved TV-benken - denne kjører for tiden Win7 med Boxee og MeediOS.

Jeg ser at etter hvert som det blir flere og flere HD filmer i samlingen, begynner det å bli på tide å finne en avtager for denne.

Må innrømme det er noen år (les: 10+) siden jeg brukte å bygge PC selv - så jeg tar gjerne i mot noen tips her..

Krav:
    - PCen skal stå sammen med resten av stereo/dvd i stuen, så et kabinett med OK finish er på sin plass.
    - Det er på sin plass å få fjernkontroll på denne. Forrige PC hadde ikke fjernkontroll - greit det funker med trådløs mus & tastatur, men man kommer ikke bort fra at det er en PC som står der.. vil ha minst mulig feeling av at det er en PC.
    - Pris må kunne forsvares ovenfor det andre kjønn i huset.

Komponentliste:

Hovedkort:

- Et greit hoverkort til en overkommelig pris. Trenger ikke all verdens fancy greier.. men noe som funker til sitt bruk.
    - Kunne kanskje vært greit med RAID støtte slik at man ved behov kan koble til nye disker og utvide lagringsplassen.

CPU:

- Er usikker på hva man skal velge her - er som sakt lenge siden man bygde selv..

Minne:

- Rundt 4 GB av typen "den som ikke er aller billigst" bør være ok?

Skjermkort:
    Komplett.no - XFX Radeon HD 5850 1GB GDDR5

- Har liggende skjermkort som funker til sitt bruk - så dette blir flyttet over til HTPCen.

Harddisk: ?

- mulig man skulle kjørt med SSD til OS og Media Center software?
    - Har 1 stk 1TB WD liggende som kan brukes til OS/lagring
    - Har 1TB i NAS box koblet på nettverket. Så har OK med lagringsplass enn så lenge.

TV-kort: ?

- Tv-kort er ikke et must - men det kunne vært kjekt med et som hadde støtte for Canal Digital kabel-TV og HD sendinger - og som hadde mulighet for timeshift og opptak mens man så på TV.

Fjernkontroll: ?

-

Kabinett: ?

- Utseende bør ikke være for ulikt en stor DVD spiller.. Det må passe fint sammen med resten som står i TV-benken. Greit om kabinettet også har noen knapper på forsiden som kan settes opp for å styre helt enkel funksjonalitet på HTPCen.

Mulige alternativer:
    Komplett.no - Silverstone SST- GD05B HTPC Sort
    Komplett.no - Antec Fusion HTPC Remote Sort

Noe jeg har glemt så langt? Innspill og forslag mottas med stor takk!

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ha en enkel HTPC som kun skal streame/spille av musikk og film så har ASrock(underdivisjon av ASUS) en liten og genial sak til 3k, samt en litt mer påkostet til 6k. Følger med fjernkontroll på begge mener jeg.

Skal du ha kabinett til å bygge selv syntes jeg Silverstone ser bra ut og har god plass til lufting og disker. Måtte dog kutte litt i harddisk holderen for å få plass til Gforce 260GTX i sin tid, men dette er enormt.

Skal den stå i en stue ville jeg uansett kikket på ASrock.

Geir Arne

Newcomer danibjor sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har blitt tipset om ASrock, men vil ha et kabinett av typen som er av samme størrelse som Reciever/DVD etc...

Vil også ha litt plass inni kabinettet til eventuelle fremtidige oppgraderinger.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da liker jeg silverstone personlig. Men luke foran drev slik at fronten er helt flat. Det eneste jeg ikke liker er HDD og Power lysene i sterk blå, men teip foran eller bare dra ut kontaktene fra HK burde løse det problemet.

Geir Arne

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •