kjøling

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: kjøling

Active lars^ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

kjøling

satt nettopp sammen en ny htpc, men makan til bråk her jeg aldri hørt så må vel kjøpe noen kvalitets kjølere.

trenger kjøler til cpu og chipset

da tenkte jeg på disse to, er litt skeptisk til om chipset kjøleren gir nok kjøling,
    http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MCX478V http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ZMNB47J

noen som vet noe om det? noen alternativ? hadde håpa på en uten vifte..

jeg har et Abit IC-7 hovedkort med en p4 3,2ghz cpu

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg og hadde en bråket vifte på chipsettet.
    En kveld ble jeg forbanna og rev ut ledningen til overnevnte vifte og tenkte det får bare ta fyr, bare jeg slipper den lyden. Det er verdt det.

Dette er 3 måneder siden og maskinen er like stabil.(Vil ikke anbefale andre å gjøre det samme, men fungerte fint hos meg. P4@3GHz)
    Tror den chipsettkjøleren duger helt fint.

I HTPCen satte jeg en Zalman sak, er nesten ikke lyd av den i det hele tatt. Blir litt varmt ja, men er helt stabil.

Kjelli

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At chipsetkjøleren har begynt å komme med vifte har jeg aldri helt skjønt. Bytt ut den med produktet du linket til med god samvittighet du. Hva CPU-kjøler angår så trenger den en vifte. Anbefaler en 23 dB papst 92x92 cm vifte (3412NGL) for best mulig kjøling på lavest mulig støy.

Hva slags kabinett har du? Har du skjekket at det ikke er andre vifter som bråker i kabinettet? PSU-vifte, kabinettvifte, skjermkortvifte osv.. Hva med ressonans fra harddisken(e) ?

Active lars^ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har et dårlig q-tec desktop kabinett, men det gidder jeg ikke bytte ut med det første, har bytta ut vifta i psu men bør nok bytte hele greia, men tror ikke den er helt standard

zalman kjøler på skjermkortet, så det er stille.

får kjøpe noen kjølere da antagelig..

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde også et Q-Tec desktop kabinett (ATX 6028DT) til min HTPC i starten, men jeg fant ut at det er problematisk med å få ut varmen effektivt i et desktop kabinett. I tillegg var Q-Teq poweret som fulgte med av meget dårlig kvalitet. Det ble veldig varmt og det blåste lufta inn i kabinettet. Etter en stund begynte det så smått å svikte. Det var ikke bare å bytte det siden det ikke hadde standard mål. Har nå gått over til et tower kabinett (Cooler Master med vifte også i toppen) og et stillegående NorthQ power med 120mm vifte. Da fikk jeg ned temperaturen på CPU og hovedkort med over 20 grader, mens diskene ble nesten 30 grader kjøligere (med to frontmonterte PAPST vifter m/regulatorer). I tillegg ble maskinen mer stillegående.

John Roger

Active lars^ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det var vel omtrent som jeg hadde mistanke om ja.. kan vel kanskje ikke forvente mer av et kabinett til 400 kr

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lars^
    det var vel omtrent som jeg hadde mistanke om ja.. kan vel kanskje ikke forvente mer av et kabinett til 400 kr
    Du kan i det minste forvente at det skal fungere, selv om det kun er 400,-. Jeg har vært borti flere Q-TEC kabinetter som faktisk nesten ikke trekker luft ut av kabinettet i det hele tatt. Det endte faktisk med ødelagt minne! Jeg mener bestemt at Q-TEC kabinetter og PSU er så dårlige at det grenser mot det ubrukelige. Jeg synes 400,- er alt for mye for noe som er så dårlig. Styr unna.

For ikke å avspore helt: Zalman sine chipsett ribber fungerer utmerket. Ikke noe å være skeptisk til. Har brukt slike i mange år og det har aldri gitt meg noen problemer, selv ikke ved overklokking.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •