Terratec Cinergy C PCI HD CI + MediaPortal + CanalDigital - Problem med å se kanelene

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Terratec Cinergy C PCI HD CI + MediaPortal + CanalDigital - Problem med å se kanelene

Hei - har søkt en del for et svar til dette men finner ingen løsning.

Jeg har Windows 7- 64 bit, CanalDigital (med cam og kort fra dem), Terratec Cinergy C PCI HD CI, og prøver a bruke MediaPortal 1.1.1.

MediaPortal klarer a finne alle kanalene med når jeg prøver a se en kanal så får jeg melding 'Unable To Start Graph' eller 'Channel Scrambled'

Har jeg feil instilling på kanelene eller noe annet feil?

takk

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    litt mer info.

Jeg installert DVBviewer og den klarte a finne alle kanaler og vise dem korrekt. DVS de ma vaere et problem med MediaPortal...

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å restarte MySQL.

Dette har hjulpet meg noen ganger når jeg har fått de meldingene.
    Google det så finner du sikkert ut hvordan du gjør det, om ikke så får jeg skrive inn hvordan du gjør det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm jeg finner ikke sa mye om hvordan a restarte mysql heller

Men burde det ikke hjelpe da a restarte hele datamaskin? Det virker ikke som det hjelper

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vikergutt
    Hmm jeg finner ikke sa mye om hvordan a restarte mysql heller

Men burde det ikke hjelpe da a restarte hele datamaskin? Det virker ikke som det hjelper
    Nei. Det hjelper ikke.
    Når du restarter MySQL så sletter den "vonde" ting å sånn etter hva jeg har forstått.

Skal legge ut oppskriften snart for deg.

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er stort sett for når feilmeldingen "unknown error" dukker opp, men er lov å prøve.

Oppskrift:

1. Åpne et ledetekst vindu
    2. CD C:\Program Files\MySQL\MySQL Server 5.1\bin
    3. mysqlcheck mptvdb --auto-repair -u root -p

Når du får spørsmål om passord = "MediaPortal"

Da er det ferdig.

Om dette ikke hjelper, sjekk om alle kanalene dine er mappa til kortet ditt, siden du får beskjed om at "Channel Scrambeld"

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei - har søkt en del for et svar til dette men finner ingen løsning.

Jeg har Windows 7- 64 bit, CanalDigital (med cam og kort fra dem), Terratec Cinergy C PCI HD CI, og prøver a bruke MediaPortal 1.1.1.

MediaPortal klarer a finne alle kanalene med når jeg prøver a se en kanal så får jeg melding 'Unable To Start Graph' eller 'Channel Scrambled'

Har jeg feil instilling på kanelene eller noe annet feil?

takk
    Oi!

Har du fått CAMen til å fungere også? Jeg bruker for øyeblikket softcam, men ønsker å gå over til CAM. Har slitt veldig med å få inn kanaler på dette kortet i MediaPortal, i tillegg har jeg hørt at det er store problemer med å få CAM til å fungere.

Virker interessant å prøve igjen.

Er alt ok til deg nå?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har to stk Dilog conax cam, et på Cinergy pci kort og et på Firedtv, og begge fungerer uten problem!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av demoniac
    Oi!

Har du fått CAMen til å fungere også? Jeg bruker for øyeblikket softcam, men ønsker å gå over til CAM. Har slitt veldig med å få inn kanaler på dette kortet i MediaPortal, i tillegg har jeg hørt at det er store problemer med å få CAM til å fungere.

Virker interessant å prøve igjen.

Er alt ok til deg nå?
    Hei, Jeg fikk kortet til a fungere i DVBviewer men likte ikke UI (user interface) av den.

Jeg har da installert DVBlink og fikke den til a koble opp mot Windows Media Player. Na kann jeg se alle programene i WMP og bruke den. Sa jeg har aldri fatt MediaPortal til a fungere men fant en grei work around.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk
    Hadde same problem med Terratec Cinergy S2 PCI HD CI og MP 1.1.1. Løysinga var å "nedgradere" til forrige driver-versjon.

Newcomer eirikask sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har problemer med Terratec, men litt annen art.

Hei

Har fått nytt TV-kort (terratec cinergy c pci & ci) samt STRONG cam fra canal digital. Både cam og nytt kort kom i posten ferdig parret.

Bruker DVBViewer og denne finner alle kanaler. Problemet er at jeg kun får sett ukrypterte kanaler (BBC World News og noe religiøse greier) men ingen kodede kanaler. Har latt DVBViewer stå på nrk over natta uten resultat.

Jeg vet det er kontakt med CAM og kort da jeg kan gå inn på dette i dvbviewer (View -> Show Cam). Der kan jeg surfe i menyen.

Noen ideer utover det ?

Update: Kjører Windows 7 32-bit. Nylig foretatt nyinnstallering uten at det hjalp. Når jeg går inn på programkortet ser jeg at Canal Digital står det under abonnementstatus:

Navn: Canal+
    Startdato 01. jan 1990
    Sluttdato 01. jan 1990
    Entitlement2 0113ff03

Jeg antar det betyr at kortet ikke blir oppdatert med ny abonnementsinformasjon.

Har forøvrig prøvd alle tipsa er på forumet, men ofte er de for kanaler som ikke blir funnet. Her finner jeg alle kanaler, inkl NRK 2 og 3 i HD

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

strong cam

har selv to dvbs2 kort som deler et cd abbokort gjennom smartwii.og har hver sin conax cam (smit).den ene camen er noe ustabil grunnet varmeutvikling ,eliminerer dette nå med vannkjøling på camene .testet med den canal digital conax camen du nevner uten hell .har ikke autorisert camen hos cd ,litt redd for at pairing kan fucke opp kortdeling med smartwii

Active
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LeonGjerland
    Hadde same problem med Terratec Cinergy S2 PCI HD CI og MP 1.1.1. Løysinga var å "nedgradere" til forrige driver-versjon.

Hei.

Har du driveren og kan sende den på mail? Jeg har samme problem som trådstarter og er sikker på at jeg hadde samme problem sist jeg testet MP for et års tid siden. Jeg fikk fikset det og mener det var noen instillinger på frq som måtte til da, men kanskje det er en ny driver som er problemet denne gangen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •