Problemer med PS3 media server.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med PS3 media server.

Når jeg starter opp PS3 Media Server så finner den ikke PS3'en min.
    PS3 Media Server vises heller ikke i PS3 menyen.
    Datamaskinen som jeg kjører PS3 MS på vises i Playstation menyen, så det er kommunikasjon mellom PS3 og dataen. Men jeg får allikevel opp feilmeldingen "PS3 ikke funnet" når jeg starter opp PS3 MS.
    Jeg har googlet meg halt i hjel i å finne en løsning. Har endret port i programmet, mikset med windows firewall innstillinger. Avinnstalert programmet, prøvd en annen java versjon osv. Men får det bare ikke til:cry:

Noen som kan hjelpe? :-D

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekket at pms kommuniserer med riktig nettverkskort? sjekk dette under General Configuration -> Network Settings
    Høres nesten ut som problemet ligger der.

Om ikke:

Har du andre brannmurer enn windows sin, åpnet for pms der?
    WiFi eller LAN du er koblet til?
    Hvilken router har du, sikker på at port er åpnet der?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av strike
    Sjekket at pms kommuniserer med riktig nettverkskort? sjekk dette under General Configuration -> Network Settings
    Høres nesten ut som problemet ligger der.

Om ikke:

Har du andre brannmurer enn windows sin, åpnet for pms der?
    WiFi eller LAN du er koblet til?
    Hvilken router har du, sikker på at port er åpnet der?
    Jeg fikk nå kontakt mellom PS3'en og den stasjonære maskinen
    Men det skjer fortsatt ingenting når jeg starter PS3 MS på laptopen:cry:
    Den stasjonære PC'en er koblet opp via kabel, mens Laptopen bruker trådløst.
    PS3'en er også koblet opp via kabel.

Jeg har prøvd å manuelt velge nettverkskortet (og ip), men det har ikke løst problemet. I loggen så står det blant annet;
    --------------------------------------------------------------------

[main] TRACE 00:55:58.574 Scanning network interface net4 / Atheros AR5007 802.11b/g WiFi Adapter
    [main] TRACE 00:55:58.579 Using address /10.0.0.2 found on network interface: name:net4 (Atheros AR5007 802.11b/g WiFi Adapter) index: 12 addresses: /10.0.0.2;
    [main] TRACE 00:55:58.579 Created socket: /10.0.0.2:5001
    [main] TRACE 00:55:58.596 Sending ALIVE...
    [Thread-5] TRACE 00:55:58.619 Starting DLNA Server on host 10.0.0.2 and port 5001...
    [main] TRACE 00:55:58.673 Unable to retrieve MAC address for UUID creation: using a random one...

----------------------------------------------------------------------

Så vidt jeg forstår så betyr dette at den bruker rett nettverkskort og er koblet opp til router.
    Jeg har ingen annen brannmur enn standard brannmuren i Windows 7.
    Jeg bruker Zyxel P2602 router.
    Ang. opning av port så har jeg vært inne og prøvd litt. Men er usikker på om jeg har gjort rett. Jeg brukte følgene innstillinger;
    Source adress: 10.0.0.2 (Laptopen)
    Destination adress: 10.0.0.7 (PS3en)
    Services: any UDP, any TCP

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bazinga1984
    Jeg fikk nå kontakt mellom PS3'en og den stasjonære maskinen
    Men det skjer fortsatt ingenting når jeg starter PS3 MS på laptopen:cry:
    Den stasjonære PC'en er koblet opp via kabel, mens Laptopen bruker trådløst.
    PS3'en er også koblet opp via kabel.

Har du innstallert pms på både stasjonær og laptop,hvorfor det om jeg får spørre? Siden både ps3 og stasjonær er kablet ville jeg brukt den stasjonære som server og ikke laptopen. Du skriver at du fikk kontakt mellom ps3 og den stasjonære, men kommer ikke pms opp på ps3 likevel?

Sitat Opprinnelig postet av Bazinga1984
    Ang. opning av port så har jeg vært inne og prøvd litt. Men er usikker på om jeg har gjort rett. Jeg brukte følgene innstillinger;
    Source adress: 10.0.0.2 (Laptopen)
    Destination adress: 10.0.0.7 (PS3en)
    Services: any UDP, any TCP
    Dette ser ikke helt riktig ut. Det er kun på pc'en du trenger å åpne port. Så source og destination adress skal være lik tror jeg, (altså pc'en sin ip skal stå på begge) nå kjenner ikke jeg zyxel så veldig godt, men regner med den ikke er så altfor forskjellig fra andre routere.

Som sagt så ville jeg brukt den stasjonære som server, så anbefaler deg å åpne port på den isteden, om du ikke absolutt må bruke laptopen da.

For å sjekke om porten er åpnen kan du bruke Open Port Check Tool

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av strike
    Har du innstallert pms på både stasjonær og laptop,hvorfor det om jeg får spørre? Siden både ps3 og stasjonær er kablet ville jeg brukt den stasjonære som server og ikke laptopen. Du skriver at du fikk kontakt mellom ps3 og den stasjonære, men kommer ikke pms opp på ps3 likevel?
    Jeg innstallerte pms på den stasjonære etter at jeg postet første innlegget her.
    Kun for å teste om det ville virke på den stasjonære, noe det gjorde. pms dukker opp i Playstation menyen når jeg bruker den stasjonære. Så der virker alt som det skal.
    Grunnen til at jeg vil bruke laptopen er fordi jeg kun vil bruke pms til å streame Spotify. Til videofiler og musikk så har jeg allerede en nettverksharddisk som funker perfekt til dette.
    Og siden den stasjonære kun blir brukt en sjelden gang til spilling, mens laptopen står på mesteparten av dagen, så vil jeg bruke laptopen til å streame Spotify.

Det er godt mulig du har rett angående port forwarding. Det stod at connection refused når jeg testet porten via den linken du sendte. Så ser ikke bort ifra at det er der problemet ligger. Så det skal jeg prøve litt mer på senere idag:-) Takk for tipset!:-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •