HTPC/mediasenter med Canal Digital

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 44
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HTPC/mediasenter med Canal Digital

Hei.

Har lest en god del på dette forumet og andre. (Luria sine poster er vel det som kommer nærmest mine drømmer, men er usikker på om løsningene hans er gyldig lengre?) Og har egentlig ikke kommet fram til den perfekte løsningen for meg. Mange gode løsninger, men synes det er en komplisert hobby. Skjønner jo forsåvidt at Canal Digital (CD) og Viasat vil beskytte sine produkt, men når de er så dårlige så er det synd alternativene er ganske langt unna for den gemene hop. Og de er bekymret for piratkopiering? Da trenger de ikke å gjøre det så vanskelig for oss. Minimal | I am not saying piracy is good. No, I think piracy...
    Jeg jobber som systemutvikler, og er ingen nybegynner når det kommer til data. Men synes fortsatt det er en stor jungel å finne fram i når det gjelder mediasenter løsninger. Har flere kolleger som er holder på med dette, noen er ganske avanserte, mens andre har kuttet TV helt etter sine erfaringer.

Målet med denne posten er, i tillegg til å være en hjernedump, å få konkrete forslag på en løsning som passer til mine behov/ønsker. Mye jeg spør om er sikkert besvart i andre tråder, men ønsker å samle all info i mitt "prosjekt".

"Prosjektet" er gentlig i to faser.
    Fase 1 er å lage en skalerbar hjemmekino/mediasenter løsning for TV-stuen
    Fase 2 er å lage kinorom, når vi bygger ut huset.

Så eventuelle løsninger i Fase 1 må lett kunne utvides til Fase 2.

Hva jeg har i dag:
    CD HD PVR dekoder, satelitt.
    PS3 med kobling til "server" i kjeller. Benyttes veldig lite
    42" LG TV.
    Hjemmekino til 1500 kr. (Har ikke fokus på lyd)

Så over til mine ønsker:

1. HD - Må kunne spille av HD TV og film