HTPC/mediasenter med Canal Digital - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 44 av 44
    Newcomer liteglow sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Poster
    88
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question

da var Terra-Tec kortet ankommet og montert inn i datan.
    MCE + CD Parabol

Kan vel si at det ikke er noe ønskelig kombinasjon.
    Tar for lang tid å velge kanaler, jeg mangler EPG på MANGE kanaler !!
    Det står ingen info når jeg ser i guiden, men når jeg trykker på en kanal får jeg opp info om det programmet som går nå og neste.

Jeg fant ikke TV-NORGE eller MAX !
    Heller finner jeg ikke EPG (som jeg skrev over) til mange kanaler.
    NRK3, Bliss, Discovery osv mangler jeg EPG på + et titalls flere.

Når jeg skal velge EPG finner jeg NOKAB, Canal digital unmapped, og noe annet jeg ikke husker navn på.

Hva skal jeg egentlig bruke av disse?
    Og hvordan skal jeg finne EPG på exempelvis TV2 Bliss når den ikke står oppført noen plass i DVB-viewer :-(

Mye pes for lite funsjonalitet.
    For å gjøre kjærringa fornøyd må jeg vel kobla tilbake CD sin dekoder

Jeg lurer på om jeg kanskje kan bruke MCE sin støtte for parabol å droppe DVB-V ?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk ut DVBLink, det bør løse både problemer med transponderlister og epg, samt gjør oppsettet av tunere og programguide til en lek 8)

DVBLogic

Du kan teste gratis ...

DVBlink gir deg også mulighet til 8 tunere om du ønsker det ...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hupps,

Jeg hadde TerraTec Cinergy PCI HD CI for kabel TV.
    Noen år siden jeg skaffet det. Til å begynne med så tror jeg driverne var for dårlige kanalene frøs etter sen stund, og HD hakket. La kortet på is i en laaaang periode. Koblet det så til og oppdaterte driverne. Da gikk det som smurt. Men la merke til at en gang iblandt kom det en forstyrrelser på bildet som varte ca 0,5 sek. Egentlig ikke noe problem, men irriterende da en vet om det. Ble så jeg kjøpte Digital Devices Duo cam og octopus greia, og forstyrrelsene har forsvunnet. Har nå også 2 turnere på 1 kort duoflex. Så nå kan jeg recorde mens jeg ser på noe annet. Mulighet for å utvide til 6 turnere for en billig penge. Kan ha 8 turnere, men cam leseren krever en plass på octopussen. Har kun 1 can og kort fra CD. Tviler litt på at can og kort støtter hele 6 turnere da, men har ikke prøved enda. Bruker DVB Viewer for å se TV. Har prøved div andre programmer, men har falt på DVB Viewer. Mediacenter ble for tungvindt da det liksom er et helt program som starter opp. Enklere med DVB Viewer da programmet oppfører seg likt VLC player på skjermen. Kan minimere, flytte greit rundt på skjermen, eventuelt surfe på nettet å liknende mens du ser tv. Sikkert stiligere med div andre programmer, men jeg foretrekker helt klart DVB Viewer. Er nå etter mange år imål med mediacenter min, har tatt lang tid, og mye prakk :-) Noe småpuss igjen å forske på da. Fikk tak i 3D TV nå, funka fint med mediacenter. Smartfunksjonen på TV er jo ikke særlig smart når en har en HTPC koblet til TV da, så det er HTCP som blir brukt ikke Smart systemet på tven.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg forsøkte og sette opp MCE mot Canal Digital over parabol og endte opp med de samme frustrasjonene du nevner...

Nå kjører jeg Mediaportal i windows 7 og har full epg, men det må aktiveres / settes opp i oppsettet.
    Det er litt mer arbeide og sette opp Mediaportal enn det er og sette opp MCE om det hadde fungert, men jeg er mye mer fornøyd med alle funksonene i Mediaportal.

Mvh
    Kjell

Sitat Opprinnelig postet av liteglow
    da var Terra-Tec kortet ankommet og montert inn i datan.
    MCE + CD Parabol

Kan vel si at det ikke er noe ønskelig kombinasjon.
    Tar for lang tid å velge kanaler, jeg mangler EPG på MANGE kanaler !!
    Det står ingen info når jeg ser i guiden, men når jeg trykker på en kanal får jeg opp info om det programmet som går nå og neste.

Jeg fant ikke TV-NORGE eller MAX !
    Heller finner jeg ikke EPG (som jeg skrev over) til mange kanaler.
    NRK3, Bliss, Discovery osv mangler jeg EPG på + et titalls flere.

Når jeg skal velge EPG finner jeg NOKAB, Canal digital unmapped, og noe annet jeg ikke husker navn på.

Hva skal jeg egentlig bruke av disse?
    Og hvordan skal jeg finne EPG på exempelvis TV2 Bliss når den ikke står oppført noen plass i DVB-viewer :-(

Mye pes for lite funsjonalitet.
    For å gjøre kjærringa fornøyd må jeg vel kobla tilbake CD sin dekoder

Jeg lurer på om jeg kanskje kan bruke MCE sin støtte for parabol å droppe DVB-V ?

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •