Ny mediacenter løsning.....mediaportal?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny mediacenter løsning.....mediaportal?

har i en del år nå hatt en qpvision 40" lcd med mediacenter innebygd,
    med 2x analoge tunere, og til denne har jeg hatt en xbox som extender på loftet, denne løsningen har fungert enormt fint, bortsett fra at jeg begynner
    å få veldig lyst på digitale tvbilder.... I tillegg skal vi flytte om et år, og da
    er det kun rikstv som er alternativene.

Dermed har jeg et par spørsmål... har lest mye rundt på forumet her de siste månedene, men kommer liksom ikke frem til en løsning jeg vet fungerer..

1. rikstv, må ha minium 2tunere, aller helst på 1 smartkort, men kan til nød kjøre flere kort nå som rikstv "gir dem bort". Er det en løsning her som vi vet
    virker?

2. Er jo vant med MS mediacenter, men ser litt på mediaportal, grunnen for dette er at jeg ønsker 1 maskin som står som server med tvkort i, og så bruke mindre maskiner rundt om kring bare for å se på opptakene fra den andre maskinen, dette fungerer i dag fint i MS mediacenter, men tilgang på f.eks dvd isoer fungerer ikke like fint med extendere, dermed er små lydløse
    maskiner som klienter et ønske..... Men hvordan fungerer det med opptak hvis jeg gjør det slik? Kan jeg sitte på en klient, uten tvtuner og gå inn i programguiden og sette på opptak som da starter på "serveren"?

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av geokriq
    Men hvordan fungerer det med opptak hvis jeg gjør det slik? Kan jeg sitte på en klient, uten tvtuner og gå inn i programguiden og sette på opptak som da starter på "serveren"?
    Jepp

Du kan selvfølgelig også skru av klientene mens den tar opp, se opptaket på den klienten du vil ... og mye mer....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •