Støysvak PSU 4-500w

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Støysvak PSU 4-500w

Hei
    Nå kommer vinteren snart å da får man starte på en HTPC snart

Hva er den mest støysvake PSU innen 4 - 500 watt man får ...db?
    Ja jeg tenkte på de med vifter

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil anbefale en overdimensjonert PSU. Å ikke en crosflow type, men av de med 12cm vifte på undersiden. Valget mitt falt på "Be Quiet!" sin øverste serie, som navne deres sier, de er stille. sjelden mer en 30db fra den. Det er da den på 1200w

Ser at deres modell på 550w er målt til 15.2db ved 100% load.
    silent and efficient power supplies

Merk, disse psu'ene koster gjerne noe mer, men de er bare så vært det! Stille, sterk og sykt stabil. Hardware.no har noen testet av merket og de har fått mye skryt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Corsair. HX650 er genial. Nye AX serien er SVÆRT bra. Men er litt høyere ytelse på også.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan absolutt anbefale denne fra OCZ ps.no - ModXStream Pro PSU 500W 120mm Fan Modular Cables

OBS! Denne har 14 cm vifte ikke 12 cm som det står i overskriften, dessuten modulære kabler og 80+ rating. Relativt billig er den også.

Jeg har denne i min HTPC og den kan knapt høres. Dessuten flytter den så mye luft at det er fullt mulig å ikke bruke noen kabinettvifter.

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke komponenter tenker du? en vanlig htpc drar neppe noe mere enn 150W. min strategi er å kjøpe en ok psu og sette inn en skikkelig viftesom en noctua @6-700rpm. det er lydløst og sterkt nok

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tips på ulike PSU (er 6 år siden jeg kjøpte PSU og endel år siden jeg var aktiv på itpro så er helt ute av kurs)

Sitat Opprinnelig postet av leifeinar
    Hvilke komponenter tenker du? en vanlig htpc drar neppe noe mere enn 150W. min strategi er å kjøpe en ok psu og sette inn en skikkelig viftesom en noctua @6-700rpm. det er lydløst og sterkt nok
    Har en ny
    HIPER 580W Type-R Modular PSU liggende men jeg mener de bråker for mye til at jeg vil bruke det i en stue (20 dB load) så db må lenger ned enn det

PC skal brukest til stream , SD/HD video , bistream lyd , mest sansynlig SSD , og oppkopling til nett..............tilkoplet stue tv

Bør ikke være noe som vil kreve mye watt dette så derfor satte jeg 4-500w
    (men kan selvsagt sette i større om det må gjøres for å redusere PSU støy
    PSU med passiv kjøling ble vel kanskje ikke noe større av ? ...de var jo i salg en stund med finner dem ikke på netthandel sider lengere?
    Eller er det å få kjøpt vifteløse , Modular CPU med stabil strøm

Vil vel prøve å unngå exhaust vifter å satse på noe som kjøler i pc (stille) og samtidig presser luften ut
    (skal stå i en hifi benk som er åpen front og bak

Skjermkort behøver ikke være bedre enn feks et ATI 5450 pasiv kjøling eller noe i nærheten tror jeg

Så langt som hovedkort , CPU , kabinett og hvem OS jeg skal velge har jeg ikke kommet ennå
    Til CPU kjøling har jeg heller ikke tenkt på noe spesielt.
    Har en Zalman liggende som er på 19.5 dBA men man får vel mere stille vifter til dette å nå til dags ?

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da hadde jeg enkelt å greit kjøpt en noctua-vifte og satt den i hiperen. husker jeg rett har den en 12 cm. noctua kommer med fine adaptre som regulerer viftehastighet

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må jo bare lufte tanken

er dette mulig

Teoretisk vil HTPC støy bli 0db(A)
    Har noen prøvd slik oppsett (tilsvarende)
    Går det uten en eneste vifte for sirkulasjon i kabinett
    (dvs kan temeraturen generelt holde seg så lav i kabinett at enkeltkomponenter ikke blir overopphetet ?)(ikke spilling , videoredigering/encoding) men som spiller for film/musikk og internett)

PSU MPX.no - Silverstone SST-ST40NF 400W PSU

PSU kjøling ThermalRight Ultra-120 eXtreme Rev. C

om nødvendig passive RAM avkjølere
    om hovedkort har chipsetsvifte å bytt den med passiv Chipsetavkjølere

MPX.no - Sapphire Radeon HD 5450 1GB DDR3

Solid State-disk/er (SSD)

HTPC kabinett ....må sikkert kjøpes med vifteplasser men har ikke tenkt å bruke vifte om jeg ikke må
    (om jeg i det hele tatt må ha vifte får det vel bli en 14-22 cm stor vifte kunn for sirkulasjon ..styrt med viftestyring)

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Må jo bare lufte tanken

er dette mulig

Teoretisk vil HTPC støy bli 0db(A)
    Har noen prøvd slik oppsett (tilsvarende)
    Går det uten en eneste vifte for sirkulasjon i kabinett
    (dvs kan temeraturen generelt holde seg så lav i kabinett at enkeltkomponenter ikke blir overopphetet ?)(ikke spilling , videoredigering/encoding) men som spiller for film/musikk og internett)

PSU MPX.no - Silverstone SST-ST40NF 400W PSU

PSU kjøling ThermalRight Ultra-120 eXtreme Rev. C

om nødvendig passive RAM avkjølere
    om hovedkort har chipsetsvifte å bytt den med passiv Chipsetavkjølere

MPX.no - Sapphire Radeon HD 5450 1GB DDR3

Solid State-disk/er (SSD)

HTPC kabinett ....må sikkert kjøpes med vifteplasser men har ikke tenkt å bruke vifte om jeg ikke må
    (om jeg i det hele tatt må ha vifte får det vel bli en 14-22 cm stor vifte kunn for sirkulasjon ..styrt med viftestyring)
    Det kan kanskje gå med et kabinett som er relativt åpent?

Jeg har selv et slikt: THERMALTAKE DH101 DigitalHome Built-in Media Lab LCD, uten PSU / MULTICOM med den PSUen jeg har anbefalt her og med stor CPU vifte. Selv med to opptakskort og flere disker fungerte dette greit uten kabinettvifter.
    Kabinettet er perforert på sidene og på toppen over CPU og ekspansjonsspor og med mitt oppsett merker jeg at mye av varmen fra opptakskortene kommer ut på toppen.
    Med tre opptakskort og fem disker fikk jeg periodisk problemer med opptak som kanskje kan tilskrives for høy temperatur så nå har jeg kabinettvifta i fronten i gang.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det viktigste i ett kabinett for å holde temperaturen nede er at lufta er i bvegelse. Så snart lufta blir stående i ro blir det varmt.
    Så om du tar f.eks en 120 eller 140 mm vifte å monterer en rheostat inn slik at du kan justere ned hastigheten til ett minimum, så vil du i praksis fortsatt ha null støy og holde temperaturen under kontroll

Selv har jeg en chieftec 650 w PSU i min HTPC, den bruker en 140mm vifte, og etter mine ører er den svært lydsvak.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •