Støy i anlegget fra laptop (koblet til tv med s-video)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Støy i anlegget fra laptop (koblet til tv med s-video)

Jeg prøvde å koble laptop'en til tv og anlegget i dag. Når jeg hadde ledningen slik at laptop'en fikk strøm/ ladet, så hva det støy i anlegget (prøvde uten batteriet i også, men hva fortsatt støy).

Prøvde å sette ledningen/strømforsyningen i en annen kontakt, men fortsatt støy.

Er det mulig å bli kvitt den støyen? Eller må jeg gå for stasjonø løysning? Det er jo flere og flere som bruker laptop'en som media senter/HTPC.

Det er en Hp Pavilion dv9000, og en litt eldre Sony sorrund forsterker.

Active armaniak sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Michaelsand
    Jeg prøvde å koble laptop'en til tv og anlegget i dag. Når jeg hadde ledningen slik at laptop'en fikk strøm/ ladet, så hva det støy i anlegget (prøvde uten batteriet i også, men hva fortsatt støy).

Prøvde å sette ledningen/strømforsyningen i en annen kontakt, men fortsatt støy.

Er det mulig å bli kvitt den støyen? Eller må jeg gå for stasjonø løysning? Det er jo flere og flere som bruker laptop'en som media senter/HTPC.

Det er en Hp Pavilion dv9000, og en litt eldre Sony sorrund forsterker.
    Det er ofte dårlige lydkort og mye støy fra bærbare pc`er spesielt..
    Regner med du kobler med en minijack til phono kabel eller lignede analog kabel...?

Har du mulighet for å koble digitalt mellom pc og reciever?

Den beste løsningen for å få bra lyd er å bruke DAC eller eksternt lydkort koblet via usv eller lignende.. Du får mye bra for under 1000 kr...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser at jeg glemte å skrive dette. Støyen hva i anlegget før jeg koblet lyden til. Det hva bare kabel som levere bilde som hva koblet til.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støyen kommer bare når s-video kablen er koblet til tv'en. Tar jeg ut kablen fra tv eller laptop'en, så forsvinner støyen. Hadde tenkt meg å ha en billig løysning til jeg fikk kjøpt meg ett billigt tv (er student, så det er dårligt med penger som alle vet).

Så jeg tror s-video kablen årsaken til støyen, den er jo tynn som lakris. Så den sender sikkert støy som noen av kablene til anlegget plukker opp. For det forsvinner hvis jeg mute, men ikke hvis jeg skrur av Riks-tv.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •