Hva er best av usb-DAC og lydkort?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Active sjefern sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva er best av usb-DAC og lydkort?

Jeg ønsker å koble noe bedre lyd til anlegget enn det som ligger i hovedkortet til pcen, men hva vil egentlig gi best lyd? A-dac ( Abrahamsen D/A-konverterer - Elkjøp) eller et lydkort som dette: M-Audio Audiophile 2496 - Prisguide - Hardware.no

Prisen er jo den samme for begge alternativene. Jeg ønsker ikke bruke noe mere enn 1000,- på oppgraderingen.

Edit: Jeg kan jo legge til at dette skal kobles opp til en Denon 3806 reciver som igjen er koblet til en Lyngdorf effektforsterker. Høytalerne det er snakk om er B&W 603 s3

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har noe svar på dette? Ville tro at det var et ganske relevant spørsmål?

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil si usb dac da man fjerner potensielle støykilder når man benytter eksternt kort.

Og fordi den generelle standarden på interne lydkort i pc'er og da spesiellt bærbare er av laber kvalitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sjefern
    Jeg ønsker å koble noe bedre lyd til anlegget enn det som ligger i hovedkortet til pcen, men hva vil egentlig gi best lyd? A-dac ( Abrahamsen D/A-konverterer - Elkjøp) eller et lydkort som dette: M-Audio Audiophile 2496 - Prisguide - Hardware.no

Prisen er jo den samme for begge alternativene. Jeg ønsker ikke bruke noe mere enn 1000,- på oppgraderingen.

Edit: Jeg kan jo legge til at dette skal kobles opp til en Denon 3806 reciver som igjen er koblet til en Lyngdorf effektforsterker. Høytalerne det er snakk om er B&W 603 s3
    Uten å ha testet noen av alternativene du spør om ville jeg anta at lydkortet fra M-Audio er det beste alternativet. Jeg mistenker at DAC-en fra Abrahamsen er billigste Kina/OEM puttet i en pen boks. Dyreste komponent er antagelig boksen og strømforsyningen. M-Audio er et semiprofesjonelt merke som til samme beløp har puttet alle penga i signalbehandlingen.

Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Jeg vil si usb dac da man fjerner potensielle støykilder når man benytter eksternt kort.

Og fordi den generelle standarden på interne lydkort i pc'er og da spesiellt bærbare er av laber kvalitet.
    Nå er ikke M-Audio et generellt internt lydkort.

Active lunnarn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    til bud hos dynabel, på abrahamsen dac til 1000kr nå.

Abrahamsen A-DAC - dynaBel AS

jeg har den v6.0 dacen å er kjempe fornøyd!
    vis a-dacen er det samme uten coax og thoslink opplegge så er den jo genial til prisen uten tvil!

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lunnarn
    til bud hos dynabel, på abrahamsen dac til 1000kr nå.

Abrahamsen A-DAC - dynaBel AS

jeg har den v6.0 dacen å er kjempe fornøyd!
    vis a-dacen er det samme uten coax og thoslink opplegge så er den jo genial til prisen uten tvil!
    Ja det er jo det samme den koster på elkjøp som jeg linket til Har forsåvidt funnet det til under 900,- på andre nettbutikker. Men da er jo gjerne frakten nesten 100,- uansett.

Ellers ser jeg det er litt uenighet på hva som vil være best? Men hva earphonic sier høres jo veldig fornuftig ut.

Revox har muligens ikke klikket på linket og sett at det er et internt lydkort som skal puttes inn i en vanlig media-pc? Ikke en bærbar pc. Stemmer det?

Så jeg bør kjøpe det interne lydkortet for å få best lyd fra mine mp3 og flac filer?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •