HTPC med LCD og TV, er det mulig med forskjellig oppløsning

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HTPC med LCD og TV, er det mulig med forskjellig oppløsning

Er det mulig med forskjellig oppløsning på VGA og TV-ut samtidig?

Har en 17" LCD på VGA utgangen og en TV på S-Video utgangen. Bruker et Radeon7000 kort.

LCD sjermen er satt til primary display og kjører 1280x1024, problemet er at jeg trenger å kjøre 800x600 eller lavere på TV'en for å få med hele skjermbildet i windows programmer/ShowShifter etc....

Foreløpig kjører jeg derfor TV på overlay (TheaterMode), som fungerer greit til filmer/TV men ikke til å operere f.eks ShowShifter via TV/remote.

Finnes det noen løsning for dette?

Active tommelom sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Trondheim
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke mulig på vanlige Ati-kort iallefall. Har ikke fått det til med Nvidia-kort når jeg hadde det heller. En veldig trist og irriterende begrensning i disse htpc- og dual-screen tider

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd, men ville det vært mulig med 2 skjermkort (AGP+PCI)?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Matrox er vel løsningen på det problemet.

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er greit sånn. Bare synd at bildekvaliteten ikke holder mål.

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 356speedster
    Synd, men ville det vært mulig med 2 skjermkort (AGP+PCI)?
    Prøvde dette med to Radeon kort en gang. Snakker om å skaffe seg problemer. Endte opp med ulidelige runder med BSOD i Windows. Etter en del runder på AVSForum, AVForum og med leverandør konkluderte vi med at begge kortene forsøkte å benytte seg av samme driver, og det var ikke mulig å installere dobbelt sett med drivere. Samme sett med filer forsøkt benyttet av to forskjellige kort tok ned systemet hver eneste gang.

Mulig det lar seg løse gjennom å benytte ulike kort, f.eks Radeon og GeForce. Personlig ønsket jeg å benytte Radeon grunnet bildekvalitet (dette er ikke ment som et forsøk på å starte en diskusjon om Radeon konta GeForce, min mening er kun min mening).

Løste problemet med å bygge en maskin til, så nå står det to maskiner i stua. En HTPC koblet til prosjektøren og en PVR koblet til TVen. Ikke billigst, men det løste i alle fall alle problemene relatert til å benytte samme maskin som både HTPC og PVR

Gøran

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke en egen innstilling for TV under driverne til skjermkortet da? Har et Radeon 9600PRO kort som jeg en stund brukte sammen med en dataskjerm over VGA og en TV-skjerm over s-video. Kan ikke huske å ha noen problemer med å sette forskjellige oppløsninger. Aktiverte bare TVen under fanen "Visning" under egenskaper for skjerm og avanserte innstillinger.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mastiff
    Ja, det er greit sånn. Bare synd at bildekvaliteten ikke holder mål.
    Trodde Matrox var kongen på haugen når det gjaldt billedkvalitet i 2D..

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fullstendig riktig utsagn. Matrox var kongen på haugen. Når det gjelder overlay er den ikke i nærheten av et godt Radeon.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Matrox er kanskje ikke kongen lenger men det er bra greier. Kjører her på jobben en 3 skjerms løsning: 3840 by 1024 pixels på crt-skjermer. Dette fungerer meget bra på et Matrox Millenium P750.

Kan også kjøre 2 x dvi hvis jeg vil det. Det hadde vært artig å testet dette på htpc'en hjemme. Ati Radeon 9700 pro som jeg har hjemme har kun 1xdvi +1xvga.

På dette kortet P750, så kan du visst kjøre 1xdvi + 1xcrt + 1xtv, alle i forskjellig oppløsning. Har dog ikke testet dette.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo da, men spørsmålet er: Snakker du nå datagrafikk eller overlay til film? Det er nemlig to helt forskjellige ting. Jeg bruker selv et Millennium i jobb-pc-en min, og kunne ikke tenke meg å bytte på lenge ennå. Men det er ikke i nærheten av å være brukbart som kinokort.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et Radeon med en lcd og en tv tilkoblet. Holdt på i månedsvis med å finne tv-meny-interface, prøvde ShowShifter, myHTPC etc, men har nå forkastet dem alle. Grunnen er at jeg bruker relativt mye tid til å laste ned musikk, rippe dvd'er etc og da er et TV-interface ubrukerlig. Og etterhvert fant jeg ut at det mest praktiske vare å betjene J.River MediaCenter og Zoomplayer i sin originale windows versjon direkte på lcd'en, den står rett ved siden av tv'en likevel. Tv'en er koblet med overlay så filmtitting er grei skuring, og jeg kan fortsatt betjene pc'en på lcd skjermen mens en film ruller.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På Nvidiakort kan man ha forskjellig oppløsning om man velger noe annet enn clone. Dette fungerer helt fint med DVI, men jeg måtte få bruke en DVI-I til VGA for å få det til med VGA. Det virker som om VT utgangen og VGA utgangen henger samme på en eller annen måte og at DVI-I utgangen er uavhengig.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •