Koble mediasenter mot ekstern maskin? Lar det seg gjøre?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Koble mediasenter mot ekstern maskin? Lar det seg gjøre?

Hei,

Jeg leker med tanken om å gå til anskaffelse av et mediasenter og har forsøkt å lese meg litt opp på nettet. Jeg sitter nå igjen med noen få spørsmål jeg håper dere kan helpe meg med å svare på:

1. Er det mulig å gå til innkjøp av en mediasenter boks ala AC Ryan og koble denne opp mot en vanlig stasjonær maskin, den stasjonære maskinen vil stå i et annet rom og brukes som en vanlig maskin. Den vil altså ikke være en typisk dedikert server kun rettet mot mediesenter boksen, men vil også brukes til spilling, bildebehandling, video etc. Tenker at en bruker en del av disken på den stasjonære maskinen kun til mediasenteret. Er inneforstått med at denne må stå på hele tiden for at mediesenteret skal få kontakt med innholdet som ligger på den stasjonære maskinen.

2. Er det mulig å installere hvilket som helst mediasenter OS på hvilken som helst boks (eks AC Ryan). Er disse OSene i tilfelle gratis?

Setter stor pris på alle som kan gjøre dette litt klarere for meg

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Ja
    2. Nei dette går ikke. Ja noen som er basert på Linux. XBMC f.eks. men de er igjen laget for å brukes på HTPC og ikke mediaboks.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Er det noe problem å bruke en iMac til dette? Bruker da en dedikert partisjon til å koble opp mot mediasenteret.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •