RAID 0 med 1,5 TB = Incorrect Function. Hjelp!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

RAID 0 med 1,5 TB = Incorrect Function. Hjelp!

Har kjøpt dette: Komplett.no - Sunsway/ST Lab PCI SATA RAID 2P

Har plugget to identiske 1,5 Western Digital GreenPower disker i det korte. Dette er selvfølgelig til bruk i min nye MediaCenter PC. Å bygge den har gått overraskende problem fritt...frem til nå...

Windows 7 64 bit fant driverne. Så går jeg inn i Computer Management, Disk management.

Initialize disk kommer opp automatisk.

Og uansett om jeg velger MBR eller GPT (Valgte GPT da de to diskene er hver 1,5 TB) så får jeg feilmeldingen "Virtual Disk Manager - Incorrect function" og jeg kan bare trykke på OK.

Har forsøkt og google litt, men hvis noen har tips så blir jeg glad!

AKIRA

Active HKviking sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper ditt raid kort ikke støtter disker over 1 TB!

Du kan vel plugge de inn på hoved kortet? Det raid kortet du har støtter jo kun SATA 1 så hovert kortet burde vel støtte SATA 2.

Serial ATA - Wikipedia, the free encyclopedia

Hvis du kan plugge de inn på hoved kortet så er det mulig det kortet støtter RAID 0.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HKviking
    Tipper ditt raid kort ikke støtter disker over 1 TB!

Du kan vel plugge de inn på hoved kortet? Det raid kortet du har støtter jo kun SATA 1 så hovert kortet burde vel støtte SATA 2.

Serial ATA - Wikipedia, the free encyclopedia

Hvis du kan plugge de inn på hoved kortet så er det mulig det kortet støtter RAID 0.
    Jeg har dette kortet, samme sin trådstarter, men med 2 flere porter. Jeg har aldri hatt problemer verken med 2tb eller 1,5 tb disker. Men det står ingenting om hvilket RAID kortet til TS støtter. Har du prøvd å bare kjøre diskene som single disker og sett om det kommer error da?

edit: om du går på produsent linken står det ingenting om at kortet støtter RAID. http://www.st-lab.com/assign.asp?keyid=be25

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HKviking:
    Hei, når ble jeg litt nysgjerrig. Mener du at man kan plugge diskene rett i hovedkortet, men få RAID støtten fra tilleggskortet mot de to diskene? Finner det korte de diskene da?

Ut fra hva jeg har lest støtter ikke hovedkortet mitt RAID direkte. Gjør det det så har jeg jo kjøpt det ekstra kortet unødvendig.

alek:
    Da jeg bootet opp og gikk inn RAID kortet sin BIOS har jeg to muligheter. Striping eller Mirroring. RAID 0 eller 1. Så at kortet støtter RAID er det vel ikke noe tvil om eller?

Har ikke forsøkt og kjøre dem single nei. Kan være verdt et forsøk ja!

AKIRA

Active HKviking sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper det er best å fortelle hvilket hovedkort du har og sørg for at ditt raid kort har siste tilgjenngelige firmware.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsøkte og oppdatere BIOS på RAID kortet i går, men fikk det ikke til. Men mitt inntrykk er at kortet er en smule ustabilt. Så jeg returnerer det og kjøpe noe annet og håper og satser på at det da vil funke!

Takk for alle innspill!

AKIRA

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •