"Fintfølende" rippe-prog for dvd ønskes

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question "Fintfølende" rippe-prog for dvd ønskes

Med fintfølende mener jeg noe som klarer å hente ut alt av platen.
    Har kjøpt en THX dvd med flere trailere på, men er knotete og lete seg frem til disse på dvden. Tenkte derfor at jeg skulle lagre de som vob/iso/mkv filer, men foreløpig har ingen av de programmene jeg har prøvd klart å finne disse trailerne, kun andre test-scener.

Har prøvd følgende:
    - MakeMKV
    - AnyDVD HD

Noen andre tips eller forslag?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke 100% sikker på hva du mener, men du kan jo prøve DVD Shrink 3.2 (+ AnyDVD).

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Er ikke 100% sikker på hva du mener, men du kan jo prøve DVD Shrink 3.2 (+ AnyDVD).
    Mener bare at med noen programmer så kan man velge ut feks et kapittel også lage en fil av det.
    Feks med MakeMKV, så kan du feks velge å lagre en disc på en tv-serie som fire enkeltepisoder, eller en fil med alle episodene.

Både MakeMKV og AnyDVD HD finner at det er forskjellige kapitler, men har vært umulig å lokalisere hvor de THX-trailerne ligger hen om du skjønner..

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVD shrink kan i alle fall forhåndsvise enkeltkapitler, så det kan sikkert hjelpe deg litt på vei.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Mener bare at med noen programmer så kan man velge ut feks et kapittel også lage en fil av det.
    Feks med MakeMKV, så kan du feks velge å lagre en disc på en tv-serie som fire enkeltepisoder, eller en fil med alle episodene.
    Mnei, det kan du faktisk ikke.

Men, på plata så er det sikkert en "play all" funksjon. Da har du en egen spilleliste som spiller alle episodene i rekkefølge. MakeMKV finner da både spillelistene for enkeltepisodene, og spillelisten for "play all". Hvis det ikke er en egen slik spilleliste på platen, så vil ikke MakeMKV gi deg mulighet til å lagre alle episodene som en stor fil.

MakeMKV har ingen mulighet til å lagre enkeltkapitler som egne filer. Det er hele tittelen eller ingenting av den.

Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Både MakeMKV og AnyDVD HD finner at det er forskjellige kapitler, men har vært umulig å lokalisere hvor de THX-trailerne ligger hen om du skjønner..
    Jeg tror disse klippene er for korte til at MakeMKV vil anse de som en episode eller film. Hvis du går inn i innstillingene, så vil du kunne endre på hvor kort denne nedre grensen skal være. Jeg tror den er på 2 minutter som standard.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Jeg tror disse klippene er for korte til at MakeMKV vil anse de som en episode eller film. Hvis du går inn i innstillingene, så vil du kunne endre på hvor kort denne nedre grensen skal være. Jeg tror den er på 2 minutter som standard.
    Den stod på alle over 5 sekunder..

Men etter jeg lastet ned siste versjon så fungerte det av seg selv, supert!

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ImToo DVD-ripper gjør det du spør om. Der kan du velge hvilket kapittel og hvilke lydspor du vil ha, om du vil ha med tekst eller ikke og formatet filen skal ha bl.a.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •