LØSNING?? 3D bluray uten HDMI 1.4? :) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 23 av 23
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av julianb
    Til alle, så kan jeg isåfall bekrefte at HD 6000 serien støtter 1080p 3D m/lyd igjennom HDMI 1.4 utgangen.

Det fungerer derimot ikke å bruke 2 skjermkort, derav at et sender lyd og et annet sender 3D.

Hvis denne løsningen skal fungere på recivere uten HDMI 1.4, må man:

Få tak i et ASUS eller et hvilket som helst annet LYDKORT som støtter HDMI 1.3 LYD, også kan man sende bilde ut igjennom skjermkortet

ser det er 2 forskjellige outputs ute å går nå med nye ati skjermkort etc.

på arcsoft tmt 5 kan en velge "amd HD3D technology" og "3D ready DLP HDTV's"
    sistnevnte er for tver som støttet checkerboard output ,som min samsung 3D tv har.

prøver jeg førstnevnte byttes refreshrate på skjermkort automatisk til 24hz . prøver jeg spille av får jeg svart skjerm, antar at det er pga det ikke er støttet.

hva og hvor stor forskjell det er på disse outputs vet jeg ikke.
    jeg får iallefall 3D med bare hdmi 1.3 og sistnevnte output.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av elanee
    ser det er 2 forskjellige outputs ute å går nå med nye ati skjermkort etc.

på arcsoft tmt 5 kan en velge "amd HD3D technology" og "3D ready DLP HDTV's"
    sistnevnte er for tver som støttet checkerboard output ,som min samsung 3D tv har.

prøver jeg førstnevnte byttes refreshrate på skjermkort automatisk til 24hz . prøver jeg spille av får jeg svart skjerm, antar at det er pga det ikke er støttet.

hva og hvor stor forskjell det er på disse outputs vet jeg ikke.
    jeg får iallefall 3D med bare hdmi 1.3 og sistnevnte output.
    Hvis du bruker 5000 serien så skal man ikke ha støtte for mer en 720p i 3D
    6000 serien støtter full 3D bluray i 1080p. Det er isåfall følge AMD sin egen spec side

EDIT:

Det jeg skrev over stemmer ikke lengre. Etter de nye driverene 12.10 + så har alle 5xxx/6xxx og 7xxx seriene støtte for FULL HD 3D igjennom HDMI 1.4 (High Speed). Hvis du bruker en 1.3 kabel blir du "limited" til 720 3D. I catalyst bør du forøvrig sette refresh rate til 23 og ikke 24 for smooth playback

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Løsningen Som Fungerer ! :)

Ja, det er en stund siden denne posten ble laget! men her er isåfall løsningen:

Har du en RECEIVER som bare støtter HDMI 1.3 og som ikke er 3D KLAR? Men du har en 3D TV som du gjerne ville ha brukt med anlegget dit?

1) I din HTPC bruk et 5000 serie eller nyere kort fra AMD i PCI-E. (5450 og opp til 5750 støtter FULL 3D 1080P med nyere drivere (12.10+) men dette uten HW acceleration så ha en CPU med litt krefter, ALLE i 6 og 7xxx serien støtter full 3d 1080p med HW acceleration)

2) Sett så et billig 5450/6450 i en annen ledig PCI-E slot eller en ledig PCI inngang (hvis bruk av PCI inngang må du brekke av den ene enden på kortet som ikke passer inn).

3) Ta en HDMI 1.4 (high speed) fra det kraftigste kortet som du satt i PCI-E og sett den i TV'n.

4) Ta så en HDMI kabel fra det andre kortet og inn i receiveren.

5) Gå på lydinstillinger i windows. Her vil du nå se 2 eller flere HDMI ut fra AMD kort. Velg den riktige (test deg fram til lyden kommer fra RECEIVEREN og ikke TV'n).

Voila! Du har nå mulighet for full bitstream av HD lyd til receiveren din, samtidig som du har muligheten til FULL HD 3D på tv'n

Dette fungerte utmerket hos meg! jeg håper dette var til hjelp for noen.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •