Er dette riktig xbox for meg? Skal brukes som Windows Media Center Extender?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er dette riktig xbox for meg? Skal brukes som Windows Media Center Extender?

Hei.
    Trenger litt hjelp for jeg har null peiling på xbox. Jeg skal ha meg en xbox som kun skal brukes som en Windows Media Center Extender, slik jeg kan se mine program jeg har tatt opp på stue-HTPC på soveroms tven.

Jeg har PS3 som jeg bruker til spill og alle mine venner holder seg til PS3 så xboxen skal kun brukes som Extender for WMC.

Jeg kan bruke både kablet og trådløs Internett. Og xboxen skal kobles til tven med HDMI.

Er dette riktig versjon av xbox for meg? Eller er den en annen versjon som er å foretrekke.

Håper på hurtig svar

Komplett.no - Microsoft Xbox 360 4GB Slim

Active RimJob sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke bruke PS3 media Server? Da slipper du å kjøpe deg en 360 kun for streaming.
    Se denne tråden for tips:
    http://avforum.no/forum/konsoller-pc...ia-server.html

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RimJob
    Hvorfor ikke bruke PS3 media Server? Da slipper du å kjøpe deg en 360 kun for streaming.
    Se denne tråden for tips:
    http://avforum.no/forum/konsoller-pc...ia-server.html
    To grunner.
    1. Jeg har hørt at xbox er integrert med Windows Media Center som jeg skal kjøre på HTPC som jeg har i stua.
    2. Det blir dyrer og kjøpe ennå en ps3 for å ha på soverommet.

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har xbox som kan gi meg et svar? Aldri brukt en så vet ikke helt forskjellen på de forskjellige versjonene.

Active RimJob sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da misforsto jeg. Trodde du hadde en PS3 på plass fra før..
    Om du skal ha den på soverommet ville jeg ha anbefalt en dedikert nettverksspiller type Popcorn hour. Disse er rendyrket for mediaspilling og lager i tillegg ikke en lyd ved avspilling. 360 BRÅKER.

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3 har jeg på stua, der jeg spiller spill.
    Har hørt at 360 slim er blitt ganske stille, stemmer ikke dette?
    Jeg tenker også på, at slik jeg har forstått det, så er også xbox mer integrert med WMC, noe jeg ser på som en stor fordel.

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ingen med kjennskap til xbox som kan svare meg på dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å bruker 360 som extender funker godt med Windows Media Center om du ikke skal spille av divx/xvid media filer da du trenger 3dje parts programvarer på htpcen for decoding av stream direkte som 360 kan bruke. Det eneste programmet jeg fant da jeg brukte det var Transcode360 som var kontete og tregt å få til. Jeg anbefaler heller en ren media spiller eller en ps3 som gjør jobben mye bedre enn 360'en.

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg skal bruke 360 til er en ekstender til det jeg bruker Windows Media Center til. Altså Live TV og Guide og se på TV opptakene. Skulle jeg finne på å legge inn filmene mine så blir det i et format som media center fungerer med.

I tillegg hadde det fungert supert dersom man kunne sett nrk tv3 og tv2 nett tv. Vet ikke hvordan xbox takler dette. Vet at nettleseren i ps3 min takler dette dårlig.

Men slik jeg ser det så vil vel ikke en slik dedikert media spiller kunne gjøre mye av det jeg ønsker?

Har prøvd og bruke ps3 med ps3 media center. Dette fungerer svært dårlig til mitt bruk og er tungvindt. Opptakene blir ikke sortert slik de blir i windows Media Center og du kan ikke gjøre noe med Guide eller se Live TV på noen enkel måte.

Se Web TV opplever jeg som et mareritt..

Aller helst skulle jeg hatt en ren Media Center Extender med en god nettleser, men har ikke funne noe som ser ut til å fungere bra med window7 anna en xbox.

Jeg ser for meg at xbox vil fungere bra til live tv guide og få opptak skikkelig sortert osv.

Og at jeg får koble til bærbaren når jeg skal se web tv.

Det jeg lurte mer på er hvilken xbox som passer mest til midt bruk. Ser det er forskjellige versjoner.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Software vis er det ikke noe forskjell på Xboxene på extender siden.. og tror ikke du drar noe nytte ut av de forskjellige små hardware forskjellene så hvilken versjon du velger er opp til deg.
    Fra jeg vet fra erffaring fungerer ikke en ren nettleser gjennom extenderen.
    WebTV fungerer gjennom Extra tabben på windows media center med tv2 og nrk og noen andre. Denne funksjonen blir fint extended med xboxen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den xboxen du har sett på er lik alle andre xbox 360 slim, men uten harddisk. Så ja, du ser på rikitg xbox dersom du ikke har behov for harddisken Om den vil kunne gjøre alt du ønsker er jeg usikker på. Håper du får det slik du ønsker det!

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk

Da er det bare å bestille når jeg kommer meg hjem igjen

Newcomer Lunatech sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan fint benytte 4GB versjonen du har sett på til ditt foremål. Den nye utgaven "slim" støyer ikke noe mer enn hva en PS3 gjør og den har innebygget trådløst nettverk. Det er relativt lett å sette opp og integreres fint med Windows. Du kan både streame kanaler direkte, bytte kanaler etc. Streame opptak og det er også støtte for de fleste formater (det er nevnt over her at Divx ikke støttes, men det er ikke korrekt. Så lenge du har koblet Xboxen din på internett får du bare opp en beskjed om at du må laste ned en plug-in, men det er ikke støtte for alle sære formater slik som direkte spilling av .iso etc.)

Dessuten får du jo også fordelen av å kunne spille på soverommet.. Nå jeg synes er kjekt om jeg sitter barnevakt (parkere kids'a på soverommet og ha stuen for meg selv )

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •