TV-kort med CI+

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

TV-kort med CI+

Finnes det noen tv-kort for PC som støtter CI+?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av morten2000
    Finnes det noen tv-kort for PC som støtter CI+?
    Hva skal være vitsen med det?

Så vidt jeg har skjønt, er hovedpoenget med CI+ at man i tillegg til å kunne parre kort med CAM, skal kunne parre CAM med TV (eller nærmere bestemt den devicen som CI-sloten sitter i). Hensikten med å gjøre en slik parring, er at man skal kunne forsikre seg om at man kun skal kunne dekode TV-programmene på godkjente enheter. I praksis betyr det TVer og de dekoderene distrubutøren selv tilbyr.

Et TV-kort til PC vil være en typisk enhet som distributørene ikke ønsker å gi tilgang til de digitale sendingene, så jeg ser det ikke som veldig sannsynlig at noen vil tillate parring til et TV-kort. De distributørene som synes TV-kort er helt OK, de vil heller ikke ha noe behov for å gå over til CI+.

Dermed ser jeg ikke den helt store nytten av å ha CI+-støtte på TV-kortet. Du vil sannsynligvis ikke få brukt det hos en distributør som krever CI+ uansett.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CI+ støtter såvidt jeg forstår kryptering av innholdet helt frem til lagring på disk. Kanskje det kan bidra til å få tv-selskapene til å jobbe videre med dette.

Når det er sagt, jeg stilte i utgangspunktet ikke et spørsmål om politikken bak eller om det var noen vits. Jeg lurer på om det finnes et slikt produkt noe sted?

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kikket etter dette selv, og mener det fantes noe som var under utvikling, men ikke ferdig.

Har videre hørt at CI+ = døden for TV @ HTPC.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av morten2000
    Når det er sagt, jeg stilte i utgangspunktet ikke et spørsmål om politikken bak eller om det var noen vits. Jeg lurer på om det finnes et slikt produkt noe sted?
    Det er greit nok det, men hvis politikken bak gjør at det ikke er noen vits å lage produktet, så er det en viss sannsynlighet for at produktet aldri kommer til å bli produsert. Derfor mente jeg det var relevant å nevne det i diskusjonen om hvor det blir av det nevnte produktet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •