HTPC vs mediaspiller.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Active norcane sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HTPC vs mediaspiller.

Sikkert ett dumt spørsmål men jeg spør allikevel.

Vurderer nytt avspillings fora i mitt hjemmekino annlegg. Men er usikker på om jeg skal velge HTPC, Asrock Nettop Core 100HT- Core i3, eller mediaavspilleren TViX HD M-6600N Plus. Har sett på XBMC og ser mulighetene med dette programmet med tanke på brukergrensesnittet. Men det alene er ikke nok. For meg er bilde og lyden viktigst. Hvordan jeg får dette frem er ikke viktig.
    Vil lyd og bilde være dårligere på mediaavspilleren eller vil det ikke ha noe og si når jeg bruker Yamaha Z7?
    Kan noen si hvorfor det ene eller det andre hadde jeg blitt glad

TAkker for all hjelp

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enkelt.... Hvis du liker mye plundring og konfigurering for optimal brukervennlighet og layout samt filstøtte så er HTPC tingen for deg. Krever desverre en del tolmodighet for å få det 110%.

Om du derimot er en utolmodig jævel slik som meg ,som helst ser at ting fungerer når det er koblet sammen med resten av anlegget så bør du revurdere hele HTPC løsningen og skaffe deg en mediastreamer av noe slag.

Vel, dette var den korte forklaringen. Jeg har kjørt etpar HTPC oppsett ,både med fjernkontroll som løsning ,og mus/knappstatur. Ingen av disse syns jeg ble brukervennlig nok til at jeg kunne forlate huset uten at W la hele hjemmekinoen for hat. Derfor går det i mediastreamer her i huset.

Active norcane sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for inspill.
    Men hvordan synes du lyd og bildet er i forhold?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil nå også fremheve at en HTPC har en hel del flere fordeler utenom jobben med å sette den opp.

Du kan installere software på den. Kjører du windows så har du jo alt på den platformen som du måtte ønske. Selv har jeg hatt mye bruk av å kunne surfe, laste ned torrents, installere google earth for å se på ting med familie og venner. Har installert software for å kategolisere mine tegnserier med en strekkode leser. Har installert AnyDVD for å få et lydløst DVD drev..osv osv.

Mange flere aspekter til dette en bare oppsett.

AKIRA

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med AKIRAx27. Det er som regel mer arbeid å sette opp en HTPC, selv om det er veldig avhengig av hva du trenger av funksjonalitet. Men mulighetene er tilnærmet ubegrensede. Om det skal bli konevennlig eller ikke er jo helt avhengig av hvordan du konfigurerer den.

Selv har jeg kjørt HTPC siden 2003, og for det meste med Media Portal. I dag har jeg to stk, en i stua under plasmaen og en i dedikert kinorom. En bekjent startet med en Popcorn Hour, men den ble raskt byttet ut til fordel for HTPC med XBMC.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å kombinere begge deler å kjøpe en boxee box?

Da får du en liten boks som kommer ferdig oppsatt med xbmc.

D-Link Boxee Box DSM-380 - Elkjøp

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •