Hjelp med rutere/trådløst nettverk

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp med rutere/trådløst nettverk

Hei.

I dag fikk jeg trådløs ruter fra NGT.
    Den skal erstatte en steingammel ruter og Linksys WRT300N.
    Jeg planlegger å flytte Linksys-ruteren til stua i annen etasje. Xbox, mediaspiller og HTPC skal være kablet gjennom den. Tanken er at Linksys henter internett fra NGT-ruteren og leverer til alle apparater. Videre at kontor-PC får internett og kan kommunisere med Linksys.
    Hvordan fikser jeg dette?

Jeg er ikke helt opplagt til å forklare noe i dag, tror jeg. Håper noen forstår hva jeg mener.

Idéen er altså at NGT-ruter og Linksys-ruter kommuniserer trådløst. Alt av multimedia er kablet gjennom Linksys-ruter. Alle maskiner kommuniserer og mottar internett.

Intermediate Trumpetguy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan få artige utfordringer når du setter opp to rutere i serie. Anbefaler å søke litt rundt på nettet på det temaet.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spareblære
    Hei.

I dag fikk jeg trådløs ruter fra NGT.
    Den skal erstatte en steingammel ruter og Linksys WRT300N.
    Jeg planlegger å flytte Linksys-ruteren til stua i annen etasje. Xbox, mediaspiller og HTPC skal være kablet gjennom den. Tanken er at Linksys henter internett fra NGT-ruteren og leverer til alle apparater. Videre at kontor-PC får internett og kan kommunisere med Linksys.
    Hvordan fikser jeg dette?

Jeg er ikke helt opplagt til å forklare noe i dag, tror jeg. Håper noen forstår hva jeg mener.

Idéen er altså at NGT-ruter og Linksys-ruter kommuniserer trådløst. Alt av multimedia er kablet gjennom Linksys-ruter. Alle maskiner kommuniserer og mottar internett.
    Jeg tror du er ute etter et trådløst aksesspunkt som f.eks. dette: Komplett.no - D-Link DAP-1522 Wireless N DualBand

Alternativt kan du kanskje flashe din WRT300 med DD-WRT hvis du har rett HW versjon: Router Database | www.dd-wrt.com

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hva slags router du fikk av ngt, men jeg ga opp hele greia og bruker den utelukkende som modem.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •