Komprimerte rar-filer i MediaPortal

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Komprimerte rar-filer i MediaPortal

I XBMC fungerer kjøring av filmer o.l. fint på komprimerte rar-filer. I MediaPortal (1.1 Streamed MP) fungerer kun rar-filer med null komprimering (dvs komprimeringsmetode = Store). Plagsomt i lengden å måtte pakke ut hele tiden for å snurre film, kanskje 1 av 4 episoder/filmer hos meg er generert med komprimering.. Som en workaround har jeg laget et lite rar-skript som bare pakker ut filene, ikke veldig elegant men det gjør ting litt enklere. Noen som har en bedre løsning på dette, må være flere som sliter med det samme..?!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, dersom du mottar filene via µtorrent så kan du se på auto extractor. Det pakker ut filene automatisk så snart de er ferdig hentet ned.

Eventuelt kan du sjekke ut MEDIAPORTAL - free media center - RarMount 3.0.1 for MediaPortal

Ikke testet eller lest noe særlig om det, men tror det kanskje gjør hva du ønsker.

Etter å ha sjekket så er det vel kanskje dette du har har brukt, og som ikke støtter filene som er "pakket" og ikke "lagret".

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har allerede prøvd både Rarmount og auto extractor via µtorrent uten særlig hell. Husker ikke helt detaljene men Rarmount var hvertfall ubrukelig hos meg, gjorde hele MP ustabil selv med siste versjon 3.0.1 (eller mulig problemet var som du sier at jeg fikk samme feil på "pakkede" filer), autoextractor fikk jeg ikke til å kjøre automatisk etter ferdig nedlasting hvis jeg husker rett. Ønsker uansett å beholde min egen mappestruktur for mediafiler (kopierer alltid alt etter download), som jeg tror blir noe knotete med autoextractor. Uansett, takk for tips!

En løsning hadde vært å utvide mitt "primitive" skript til å skanne en mappe med alle undermapper og så pakke ut sekvensielt hvis mulig (ikke samtidig, det blir krøll). Jeg er ikke god nok på skript-koding til å få til dette, men kanskje noen har lyst å prøve seg?
    Her er min lille kodesnutt (pakker ut fra mappe skript kjøres fra):
    @setlocal
    @echo off
    set winrarpath=%programfiles%\WinRAR\
    set path=%winrarpath%;%path%

unrar.exe e *.r00
    if Errorlevel 1 goto end

rem ********delete rar-files********
    del *.r??

rem ********...and sample files********
    del sample\*.* /s/q
    rd sample

:end
    Ellers kunne dette vært en fin tilleggsfunksjon i theRenamer programmet, kjekk liten app men ingen utpakkings-funksjoner der enda..

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Auto Extractor fungerer utmerket her.

AutoExtractor

Du har rett versjon av winrar?

Om du har valgt å flytte ferdige nedlastinger i µtorrent så virker det dessverre ikke, så kanskje dette er grunnen?

Om ikke kan du bruke SCRU. Det overvåker en mappe med gitte tidsintervall, og finner det nye rar filer da prøver det å pakke ut. Problemet her er at om ikke filen er ferdig nedlastet når den sjekker, så prøver den ikke igjen. Fungerer utmerket til å overvåke mappen som feks µtorrent flytter ferdige torrenter til.

Codebyte.org - SCRU

Et annet alternativ er µtorrent sin innebygde funksjon for å pakke ut, dvs å kjøre et program etter nedlasting er ferdig.

Improve "run this program when download finishes" feature (Page 3) / Feature Requests / forum.utorrent.com

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takktakk, veldig bra Testet såvidt SCRU, fungerer fint. Var ikke klar over muligheten for programkjøring etter nedlasting i utorrent, ganske ny funksjon som åpner mange muligheter. Skal prøve når jeg får tid å kjøre en batch i utorrent med scru (evt theRenamer hvis den tar parametre) og så cleanup av rar-filer. Takk for hjelpen så langt!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Valgte å bruke AutoExtractor med (nyere) winrar, fungerer helt fint nå. Etter download pakkes filene nå ut til en temp-mappe, før jeg drar filene inn i theRenamer som fikser og trikser litt før alt automatisk flyttes inn i media-biblioteket mitt med riktig mappe-struktur (auto-move i theRenamer slått på). Takk igjen for all tips!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes der en måte å få theRenamer til å kjøre automatisk dersom det oppdages nye elementer i en spesifikk mappe?

Prøvde å få dette til med event ghost, noe som skal virke, men får det dessverre ikke til:-(

Even Ghost registrerer alt som skjer, men det starter ikke programmet når det oppdager aktivitet i en gitt mappe som det skal overvåke.

Edit:

Fikk det til, tåpelig feil bare.

Så nå kjører theRenamer skjult i bakgrunnen så snart noe dukker opp i en gitt mappe. Perfekt i grunn:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så nå kjører theRenamer skjult i bakgrunnen så snart noe dukker opp i en gitt mappe. Perfekt i grunn
    Ikke dum du mr svortevik! Autoextractor+eventghost+theRenamer fungerer fint hos meg nå. Helautomatisk arkivering. Perfekt i grunn

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av acer8202
    Ikke dum du mr svortevik! Autoextractor+eventghost+theRenamer fungerer fint hos meg nå. Helautomatisk arkivering. Perfekt i grunn
    Jepp, kunne vel kanskje ikke blitt bedre:-) Er nøyaktig samme løsning jeg benytter meg av selv nå, og må si det virker kjempe bra.

Brukte litt tid på å få event ghost til å gjøre alt uten at jeg må blande meg, men etter å ha dratt over deler av logen til en makro virker det. Står du fast må du bare spørre så skal jeg hjelpe deg.

Et lite spørsmål.

Hos deg nå. Da laster µtorrent ned til en spesifikk mappe, så pakker Autoextractor ut til en ny mappe som blir overvåket av event ghost, for så å starte theRenamer etter en gitt tid der du har lagt inn en "wait" funksjon? Stemmer dette?

Om så, hva gjør du med alle andre filer som blir lastet ned? De blir jo pakket ut til samme mappe vel, eller bruker du dette kun via RSS til en spesifikk mappe?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg droppet å bruke Event Ghost. Har bare satt Autoextractor til å starte theRenamer når den er ferdig å pakke ut.

Dette virker helt supert på tv-serier, men dessverre ikke på filmer.

Har du fått til en form for automatisering på filmer også, eller må de fortsatt kjøres gjennom theRenamer manuelt?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svortevik
    Hos deg nå. Da laster µtorrent ned til en spesifikk mappe, så pakker Autoextractor ut til en ny mappe som blir overvåket av event ghost, for så å starte theRenamer etter en gitt tid der du har lagt inn en "wait" funksjon? Stemmer dette?
    Det stemmer. Lagt inn Directory watcher plugin under Autostart, og så en makro: DirectoryWatcher.Created (event) -> wait 10.0 sec -> Start Program theRenamer med -fetch parameter.

Om så, hva gjør du med alle andre filer som blir lastet ned? De blir jo pakket ut til samme mappe vel, eller bruker du dette kun via RSS til en spesifikk mappe?
    De blir pakket ut til samme mappe.

Da har jeg droppet å bruke Event Ghost. Har bare satt Autoextractor til å starte theRenamer når den er ferdig å pakke ut.

Dette virker helt supert på tv-serier, men dessverre ikke på filmer.

Har du fått til en form for automatisering på filmer også, eller må de fortsatt kjøres gjennom theRenamer manuelt?
    Har ikke fått til dette enda nei. Problemet er at det i theRenamer må brukes en annen parameter (-fetchmovie) og en annen mappe for filmer. For filmer nå så dras de bare inn "manuelt" i theRenamer i movie mode (Eventghost trigger normalt ikke theRenamer siden timeren på 10 sek. slår inn før utpakking er ferdig). Det beste hadde vært å få pakket ut filer til mappe avhengig av label i utorrent, dvs alt med label "TV-shows" går til f.eks. X:\Extracted\TV-shows og alt med label "Movies" går til X:\Extracted\Movies, og så kjøre en theRenamer sesjon for hver. Sikkert mulig å få til, men ser ut som AutoExtractor ikke er ment å kjøre "på kommando" eller med parametre, da kunne jeg kanskje kjørt den fra en batch i uTorrent og sjekket på label der.. Får se hvor mye mer jeg gjør med dette, vanskelig å få full automatikk på alt selv om det sikkert er mulig. Og å flytte en film manuelt til filmarkivet tar tross alt kanskje bare 10 sekunder, det kan jeg leve med Automatikk på TV-shows er egentlig det viktigste for meg og det fungerer veldig bra nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SCRU kan pakke ut til forskjellige mapper ut i fra tittel på filene. På denne måten kan en få serier i en mappe, filmer i en osv.

Problemet er at filmene aldri blir gjenkjent i theRenamer med mindre de ligger i mappen de kom i. Selve filnavnet på filmer som blir pakket ut har som oftest ikke noe med filmen å gjøre, det ligger i mappenavnet, og da klarer ikke theRenamer å ordne filmen likevel.

Men som du sier, på tv-serier det er viktigst og der fungerer det jo utmerket. Filmer blir likevel kjøpt her i hus, mens tv-serier blir tatt opp eller hentet ned og sett når det passer og vi har tid.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Autoextractor er buggy hos meg, får flere runtime errors når den starter. Prøvd det meste, avinstallert/reinstallert.. Mulig den ikke er helt Win7 eller 64-bit kompatibel? Autoextractor pakker jo også ut alle filer, som ikke er slik jeg vil ha det.. Endte opp med å bruke SCRU, satt opp til å "lytte på" en mappe (..downloaded\tv-shows hos meg, utorrent er satt opp til å flytte nedlastede filer til mappe lik label dvs tv-shows), så kun tv serier pakkes ut. Fungerer helt strålende igrunn.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av acer8202
    Autoextractor er buggy hos meg, får flere runtime errors når den starter. Prøvd det meste, avinstallert/reinstallert.. Mulig den ikke er helt Win7 eller 64-bit kompatibel? Autoextractor pakker jo også ut alle filer, som ikke er slik jeg vil ha det.. Endte opp med å bruke SCRU, satt opp til å "lytte på" en mappe (..downloaded\tv-shows hos meg, utorrent er satt opp til å flytte nedlastede filer til mappe lik label dvs tv-shows), så kun tv serier pakkes ut. Fungerer helt strålende igrunn.
    Hvor mange torrenter har du gående i µtorrent? Har opplevd at det blir rot dersom en har veldig mange torrenter gående.

Fordelen med Autoextractor fremfor SCRU er at den registrerer når µtorrent er ferdig, så starter den. Dersom det ikke er noen aktivitet i µtorrent så holder den seg rolig. På denne måten får diskene hvile og blir ikke like utsatt for belastning som ved SCRU.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mange torrenter har du gående i µtorrent? Har opplevd at det blir rot dersom en har veldig mange torrenter gående.

Fordelen med Autoextractor fremfor SCRU er at den registrerer når µtorrent er ferdig, så starter den. Dersom det ikke er noen aktivitet i µtorrent så holder den seg rolig. På denne måten får diskene hvile og blir ikke like utsatt for belastning som ved SCRU.
    Sjelden eller aldri mer enn en aktiv download + kanskje 10-15 som seedes. Feilen er runtime error 13 "type mismatch" dvs typisk bug i et windowsprogram (VB eller C++), og så runtime error 429 "ActiveX component can't create object" like etter.. Belastning er ikke noe problem, feilen kommer like etter jeg starter AE. Kjører AE ver 1.3, kanskje det finnes noe nyere? Uansett - jeg kjører videre på SCRU, det fungerer helt greit.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uff rot i Komprimerte filer, lastet ned en film og skjønner ikke bæret. Bruker Firefox, har gjort dette før men synes det er noe herk og hater det...

Hvordan finner jeg den filen jeg skal pakke ut? Ser ikke noen 00 eller 01 nummer på filene..

Bare masse rot etc

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •