Jeg kjøpte nylig en Pinnacle PCTV nanostick (e73) til å se TV på min PC i håp om at det var like enkelt å installere som det er å plugge en antennekabel fra veggen inn i et fjernsynsapparat. Det er det åpenbart ikke.

Jeg plugger altså kabelen fra veggen inn i nanosticken via antennekabeladapteren som medfølger. Nanosticken plugges så inn i en usb-port. Drivere installeres, Pinnacles eget TVCenter programvare installeres også. Men når jeg så skal sette opp dette programmet så får jeg ikke et alternativ som gir meg mulighet til å velge kabel. Den foreslår kun "Ingen antenne", "Innendørsantenne (aktiv)" eller "Aerial system". Uansett hva jeg velger av disse så finner den ingen kanaler når jeg foretar kanalsøk.

Jeg testet med den medfølgende mini-innendørsantennen, og da finner den alle kanaler, men alt unntatt NRK-kanalene er altså kryptert. Windows Media Center finner intet når jeg har kabelen koblet i nanosticken, men får de samme resultatene som TVCenter hvis jeg bruker miniantenna.

Noen som vet hva jeg bør gjøre for å få det til å fungere via antennekabelen i veggen?

EDIT: Jeg har windows 7, 64-bit