Linux innstallasjon, no signal. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av mons_ivar
    jeg har installert linux mint som sagt på stue pc'en, som forøvrig består av et nyere Asus HK, med en 4 kjerners Intel og 4gb ram og integrert Intel skjermkort.

absolutt alt fungerer som det skal via HDMI, til og med når jeg gikk fra analog lyd ut til å bruke den optiske utgangen så var det bare å bytte til korrekt valg under "sound settings".

Det er et kjent problem at ATI skjermkort ikke fungerer tilfredstrillende i linux pga manglende driverstøtte, det kan løses med det krever litt. Intel og Nvidia er veien å gå hvis du ønsker å bruke linux, mitt intel X4500HD kjører 1080p mkv uten problem.
    Har Nvidia skjermkort. Problemet er at maskinen er gammel. Er derfor jeg skal ha Linux på den også, for da blir den forhåpentligvis litt raskere. Installerte en virtual variant på laptopen min som er ca 2 år(Mye nyere enn den stasjonære hvertfall:P) og det var ikke noe som helst problem. Så problemet er nok Linux/Ubuntu + gammelt skjermkort på min stasjonære. Men hvordan dette skal løses er en annen sak. :???:

Active mons_ivar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Har Nvidia skjermkort. Problemet er at maskinen er gammel. Er derfor jeg skal ha Linux på den også, for da blir den forhåpentligvis litt raskere. Installerte en virtual variant på laptopen min som er ca 2 år(Mye nyere enn den stasjonære hvertfall:P) og det var ikke noe som helst problem. Så problemet er nok Linux/Ubuntu + gammelt skjermkort på min stasjonære. Men hvordan dette skal løses er en annen sak. :???:
    gammelt skjermkort skal ikke være det verste da linux-distroene har god bakover kompatibilitet, mye verre er det med helt ny hardware...

har du noe å tape på å laste med linux mint 9 fra nettet og teste?
    Main Page - Linux Mint

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gammelt skjermkort skal ikke være det verste da linux-distroene har god bakover kompatibilitet, mye verre er det med helt ny hardware...

har du noe å tape på å laste med linux mint 9 fra nettet og teste?
    Main Page - Linux Mint
    Vet ikke om mint støtter det samme som Ubuntu? Har den eventuelt annen form for drivere til skjermkortet så dette forhåpentligvis fungerer bedre? Skal bruke maskinen litt i skole sammenheng også, og der bruker vi Ubuntu, så hadde vært greit at ting fungerer på ganske lik måte. Spesielt med tanke på terminalen.

Active mons_ivar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Vet ikke om mint støtter det samme som Ubuntu? Har den eventuelt annen form for drivere til skjermkortet så dette forhåpentligvis fungerer bedre? Skal bruke maskinen litt i skole sammenheng også, og der bruker vi Ubuntu, så hadde vært greit at ting fungerer på ganske lik måte. Spesielt med tanke på terminalen.
    som sagt er linux mint basert på ubuntu, og er på så måte lik med samme programutvalg, men dem har gjort menyene bedre og mer lik win7/xp

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    som sagt er linux mint basert på ubuntu, og er på så måte lik med samme programutvalg, men dem har gjort menyene bedre og mer lik win7/xp
    Ok. Da skal jeg se om ikke jeg får prøvd ut den en dag. Takker for hjelpen.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •