Hva hadde dere gjort? (gjelder fiks laptop eller ikke fiks laptop)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva hadde dere gjort? (gjelder fiks laptop eller ikke fiks laptop)

Heisann

Min Hp Pavilion dv9000 sitt Lcd panel holder på ryke. Det begynte med en bred stripe fra topp til bunn som va ca:2cm bred. Nå er det kommet enda en som er totalt hvit som går fra topp til bunn.

Har fått det bekreftet av data folk at det er Lcd panelet som holder på å ta kveld.

Har skjekket på nettet at det er mulig å kjøpe nytt Lcd panel fra utlandet til ca:700kr + toll. I Norge er prisen rundt 1000-1500kr.
    Det som jeg har oppdaget at det er en svakhet som de fleste Hp pavilion dv9000 har, så de som har slik maskin men ikke fått problemer enda er veldig heldige har jeg hørt.

Det jeg lurer på, er å ta ut batterit (som holder strømmen i ca:4min) og koble pc'en til tv'en og gjør den om til media senter.

Og så heller kjøpe meg en ny mini-pc. Ja jeg er klar over at det ikke er dvd-rom i de. Og ja vet også at jeg ikke kan koble de tv og slikt (noe jeg likte veldig godt med Hp'en hva å koble den til tv'en på hytta og se dvd filmer i påsken og slikt).

Hva syns dere er det smarteste å gjøre? Brukte Hp' dv9000 ligger på rundt 1500kr, og de som har problemer ligger på rundt 1000kr.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Din DV9000 er vel under 5 år?
    Isåfall ville jeg reklamert på den.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en gave. Og etter det jeg forstod på han jeg fikk den av, så ble ikke det dekket av de. Han jobber med å fikse maskiner og support. Men skal høre med han igjen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er en kjent feil og maskina er under 5 år så hadde jeg jo forsøkt å få ordnet det via reklamasjon. Er dette et kjent problem så bare finn noen sider på nettet som viser dette. Skriv de ut og lag en reklamasjonssak av det.

En anna ting er at det er ikke helt sikkert at det er panelet. Det ligger en liten inverter under panelet. Denne kan det oppstå feil med og du kan få lignende problemer. Denne koster vel bare ca en 100,- lapp om jeg ikke husker helt feil.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ligger også en flexkabel mellom hovedkortet og skjermen som kan skape problemet.

Dessuten så dekkes dette på reklamasjon så sant det ikke er forårsaket av en ytre påvirkning. Uavhengig av hva din venn påstår. Hva hans firma vil dekke og ikke er irrelevant da det er HP som avgjør det.

Eneste du må ha er kvitteringen. Uten den er det bare å glemme.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for info folkens Skal legge litt press på han for å få kvittering av han. Hadde vært greit å slippe å kjøpe ny maskin.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hat snakket med han jeg fikk den av. Det viser seg at det har vært en kunde pc som ble levert inn for å fikse det inne byggde wlan og skifte ut hdd'en. Men de tok heller og ga kunden ny pc. Så han kompisen min tok å skiftet hdd og satt på plass ledningen til wlan kortet som va blitt løs. Så fikk jeg den.

Så noen kvittering og slikt kan ikke oppdrives.

Så igjen, hva hadde dere gjort? Det frister enda mindre og bruke penger på maskinen nå. Nå så det viser seg at det har vært kunde pc som har vært inne til reprasjon.

Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vilke firma jobber han kompisen din i?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vet jeg ikke. Han bur og jobber i Stavanger. Og etter jeg la litt press på å få kvittering/hjelp, så har han sluttet og svare meg. Så jeg kan ikke forvente noe mer fra den enden der. Og bør kansje la han få litt fred, slik at jeg ikke mister en kompis.

Håper at han finner en måte å hjelpe meg. Det er kjipt å sitte her med en laptop som snart ikke kan brukes, pga du ikker ser noe på skjermen.

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Michaelsand
    Heisann

Min Hp Pavilion dv9000 sitt Lcd panel holder på ryke. Det begynte med en bred stripe fra topp til bunn som va ca:2cm bred. Nå er det kommet enda en som er totalt hvit som går fra topp til bunn.

Har fått det bekreftet av data folk at det er Lcd panelet som holder på å ta kveld.

Har skjekket på nettet at det er mulig å kjøpe nytt Lcd panel fra utlandet til ca:700kr + toll. I Norge er prisen rundt 1000-1500kr.
    Det som jeg har oppdaget at det er en svakhet som de fleste Hp pavilion dv9000 har, så de som har slik maskin men ikke fått problemer enda er veldig heldige har jeg hørt.

Det jeg lurer på, er å ta ut batterit (som holder strømmen i ca:4min) og koble pc'en til tv'en og gjør den om til media senter.

Og så heller kjøpe meg en ny mini-pc. Ja jeg er klar over at det ikke er dvd-rom i de. Og ja vet også at jeg ikke kan koble de tv og slikt (noe jeg likte veldig godt med Hp'en hva å koble den til tv'en på hytta og se dvd filmer i påsken og slikt).

Hva syns dere er det smarteste å gjøre? Brukte Hp' dv9000 ligger på rundt 1500kr, og de som har problemer ligger på rundt 1000kr.

Ser du også vurderte muligheiten for mini-pc hadde eg vore deg så hadde eg kobla bærbaren til tven og kjøpt ein mini pc kjøpte sjølv ny mini pc rett før høsten og betalte i overkant av 2000 kr det er ein compac mini 311 og denne har hdmi og vga ingang så den er fult mulig og koble til tv dei fleste mini pcer du kjøper i dag har muligheit for og koble til tv

Sidan du ikkje har kvitering og at det er ein pc du har "fått" så veit eg at sjansen for og få det på garanti erlik 0. men om du klarer og fikse den sjølv så er jo det ein muligheit men du veit aldri om det er noko meir som er feil som nevnt lengre opp i tråden. mitt råd er kjøp ny pc.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å fikse det selv skal jeg klare. Men om pc'en er verd det, er det jeg prøver å finne ut av.

De 2 tv'ene den mest sansynlig kommer til å bli koblet til har ikke HDMI, så det har ingenting å si for meg om pc'en har det eller ikke. Her og på hytta kjøre vi fortsatt på tjukkas (CRT) tv enda. Har sett på Dealextrem at de har fra VGA til s-video kabel, og på teknikkmagasinet har de en mini pc som passer for meg og en VGA konverter til 449,- Så jeg lurer på om jeg bare skal kjøpe det samtidig og se om det funker. Og hvis det funker så kan den laptop'en som trenger nytt Lcd panel bli gjort om til media senter til tv'en.

Sjøl om det hele høres ut som at jeg har fått tyvegods eller at jeg her stjålet det selv, så er det en gave. Så får dere velge og tro det dere vil tro. Men ja det hele høres kansje rart ut, med tanke på at jeg ikke klare å spore opp kvittering, og at det viser seg at det har vært en kunde pc'e engang i tiden. Men det er det som er fakta.

Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Michaelsand
    Det vet jeg ikke. Han bur og jobber i Stavanger. Og etter jeg la litt press på å få kvittering/hjelp, så har han sluttet og svare meg. Så jeg kan ikke forvente noe mer fra den enden der. Og bør kansje la han få litt fred, slik at jeg ikke mister en kompis.

Håper at han finner en måte å hjelpe meg. Det er kjipt å sitte her med en laptop som snart ikke kan brukes, pga du ikker ser noe på skjermen.
    Det er ikke helt etter regelverket å gi bort kunders pcer selvom de er byttet inn i nytt utstyr... det skal helst leveres tilbake til leverandør, eneste er vist kunden skriver under på at utstyret kan gis bort... er nok derfor kompisen din ikke svarer deg.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt muligt det. Jeg jobber ikke med salg og service som dette går under (gjør det ikke det?), jeg studere til å bli Barne og Ungdoms arbeider. Og i fjor satt jeg og snakket med han over nettet om at jeg nettopp hadde vært ueldige og mistet den latop'en jeg hadde i gulvet og den ble knust (hele skjermen røk og kassen rundt åpnet seg slik at deler for ut). Så sa han at han hadde en laptop som jeg kunne få.

Jeg takket ja, for jeg trengte da og trenger nå en laptop som jeg gjør skole arbeid på.

Hvordan hans firma gjør ang tilbake levering og slikt vet jeg ingenting om. Om han har gjort feil her (og kansje tidligere) vet jeg ingenting om. Men hvis det stemmer (noe som det sikkert gjør) det du sier, så er jeg fortsatt den tapenes part.

Men tror jeg mer eller mindre kommer til å kjøpe meg minipc som jeg bare kobler til ett usb tastatur til når jeg skal gjøre skole arbeid. Og bruker den gamle til media senter og tar den med meg når jeg skal til hytta og slikt.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan vel bruke maskinen som en HTPC? Den har både hdmi og vga så bør kunne kobles til de fleste tv'er. Så kjøper du bare et trådløst tastatur/mus og bruker den i stua istedet.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er det også tenker Revox. Men som nevndt tidligere, så er det bare tjukkas (CRT) tv'er den kommer til å bli brukt på. Og det er bare scart eller s-video innganger på (uten om den på hytta, der går jeg gjennom en gammel vhs video maskin som har scart inngang).

Trådløst tastatur og mus har jeg liggenes. Kjøpte 3 stk for 19,- på Komplett tidligere i år. Ga vekk 1, så har 2 igjen.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da høres det egentlig ut som at det eneste du trenger er en ny tv

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe Ny tv for å koble den gamle laptop'en til, og ny laptop til å gjøre skole arbeid på

Trist med den tv'en på hytta da. Den blir ikke byttet ut enda.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ett annet spørsmål nå.

Hvis jeg setter laptop'en til å vise bilde eksternt. Vil den innstillingen holde seg slik etter en restart også?

Noen som vet noe om dette?

Intermediate ChrisHesby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    605
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville kjøpt en vanlig laptop isteden for en mini. De billige mini laptopene suger hardt
    Focal JMlab Electra 926 | Focal Sib XL | SVS SB-2000 | Yamaha RX-V1800 | Emotiva XPA-2 | Sharp LC-70LE747E

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åhh? Snakket med noen kompiser som har minipc'er. Og de funker bra for de. Han ene bruker den på jobben (han programere og lager hjemme sider) Han bruker bare usb tastatur. Han andre bruker den til skole arbeid, men da har han trådløst mus, tastatur og ekstern skjerm.

Har bare bare 1 kompis som ikke va fornøyd med minipc'en. Og det va rett og slett at han fikk ikke youtube og spotify til å virke som det skulle.

Edit: Måtte fikse på første settning.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •