Samsung BD-C6500 - problemer med DLNA

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung BD-C6500 - problemer med DLNA

Jeg har store problemer med å streame video, musikk og bilder fra min Windows Home Server til min nye Samsung BD-C6500 Bluray-spiller.

Jeg har installert Samsung sin DLNA-programvare PC Share Manager på serveren og første gang jeg testet fungerte det. Så delte jeg noen flere mapper og dermed startet problemene.

For det første er programmet utrolig tregt.
    For det andre får jeg ikke alltid valgt PC Share Manager som enhet på Bluray-spilleren
    For det tredje (når jeg får valgt PC Share Manager) er flere av mappene tomme. Og hvis de ikke er tomme er det sånn 50/50 om jeg får spilt av filmene eller ikke. Iflg Samsung skal spilleren klare "det meste" av formater.

Noen som har erfaring med denne spilleren eller andre DLNA-løsninger fra Samsung?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt usikker på om dette kan være til hjelp men uansett eg har Samsung BD-C6900, denne er koblet opp via kabel til mitt modem som da videre får kontakt med min pc.
    Bruker Windows 7 Ultimate(engelsk) og går bare inn i "Kontroll panel>Network and Sharing Center" og via sharing options setter eg opp at Video og Music skal deles, så er det bare å legge filer i Musikk og Video mappene.
    Men for at alt skal vises på min BD-C6900 må eg starte opp windows media player og kjøre "Organize>>Apply media information changes".

Med tanke på formater får eg ikke avspilt mkv video filer da dette ikke blir "sett" av min Samsung BD-C6900 spiller, mp3,xvid og mp4 har fungert fint så langt for min del.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nViz
    Litt usikker på om dette kan være til hjelp men uansett eg har Samsung BD-C6900, denne er koblet opp via kabel til mitt modem som da videre får kontakt med min pc.
    Bruker Windows 7 Ultimate(engelsk) og går bare inn i "Kontroll panel>Network and Sharing Center" og via sharing options setter eg opp at Video og Music skal deles, så er det bare å legge filer i Musikk og Video mappene.
    Men for at alt skal vises på min BD-C6900 må eg starte opp windows media player og kjøre "Organize>>Apply media information changes".

Med tanke på formater får eg ikke avspilt mkv video filer da dette ikke blir "sett" av min Samsung BD-C6900 spiller, mp3,xvid og mp4 har fungert fint så langt for min del.
    Kjører du noen form for DLNA-server på din PC? Eller kan BD-C6900'en koble seg til via uPNP ?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av indahla
    Kjører du noen form for DLNA-server på din PC? Eller kan BD-C6900'en koble seg til via uPNP ?
    Ikke peiling egentlig, kjører ikke noen form for server så langt eg veit så da går det vel kansje via uPNP?

Har bare koblet blu-ray spilleren til mitt adsl(5mbits) modem med kabel som da får kontakt med pc'n via modemet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •