Svart ramme rundt bildet

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Svart ramme rundt bildet

Har problemer med svart ramme rundt bildet fra min nye HTPC på en Panasonic PX42. Benytter HDMI fra ATI HD5450 skjermkort til receiver og HDMI videre til TV.

For å fjerne svart ramme går jeg i Catalyst CC og setter under-/overscan til 0%, da fyller bildet hele skjermen perfekt. Problemet er at så snart jeg skifter kilde eller slår av TV og deretter skifter tilbake til HTPC så er den svarte ramma tilbake. Går jeg inn i CCC er instillingene rett (0% overscan), og endrer jeg på noe (hva som helst) så fyller bildet hele skjermen igjen.

Ønsker selvsagt ikke å gjøre dette hver gang, så om noen har tips til løsning blir jeg meget glad.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PaniX
    Har problemer med svart ramme rundt bildet fra min nye HTPC på en Panasonic PX42.

Benytter HDMI fra ATI HD5450 skjermkort til receiver og HDMI videre til TV.e

For å fjerne svart ramme går jeg i Catalyst CC og setter under-/overscan til 0%, da fyller bildet hele skjermen perfekt.

Problemet er at så snart jeg skifter kilde eller slår av TV og deretter skifter tilbake til HTPC så er den svarte ramma tilbake.

Går jeg inn i CCC er instillingene rett (0% overscan), og endrer jeg på noe (hva som helst) så fyller bildet hele skjermen igjen.

Ønsker selvsagt ikke å gjøre dette hver gang, så om noen har tips til løsning blir jeg meget glad.

Dette er noen for...a drivertull fra ATI sin side. Prøv å oppgrader eller nedgrader driverne. Men ofte så må du feks sette overscan på 0% og lagre det på alle de aktuelle refreshratene du bruker.

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du tykker apply etter du justerer overscan?

her funker det fint med siste driver

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plasmaboy
    Dette er noen for...a drivertull fra ATI sin side. Prøv å oppgrader eller nedgrader driverne. Men ofte så må du feks sette overscan på 0% og lagre det på alle de aktuelle refreshratene du bruker.
    Hadde nyeste driver, og regnet dermed med driveren ikke var problemet. Men installerte en eldre nå, og DET FUNKER! Trengte ikke røre noen instillinger heller. Tusen takk for raskt og bra tips ;-)

Sitat Opprinnelig postet av leifeinar
    Du tykker apply etter du justerer overscan?

her funker det fint med siste driver
    Jeg trykka sikkert "apply" noen hundre ganger gjennom alle forsøkene jeg hadde på å få fikset problemet. Hyggelig at siste driver fungerer hos deg, det gjorde den ikke her

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PaniX
    Hadde nyeste driver, og regnet dermed med driveren ikke var problemet. Men installerte en eldre nå, og DET FUNKER! Trengte ikke røre noen instillinger heller. Tusen takk for raskt og bra tips ;-)

Jeg trykka sikkert "apply" noen hundre ganger gjennom alle forsøkene jeg hadde på å få fikset problemet. Hyggelig at siste driver fungerer hos deg, det gjorde den ikke her
    Jeg har testa med siste driver og har akkurat samme problem. Rulla tilbake og alt er OK. Typisk ATI!

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trykka sikkert "apply" noen hundre ganger