Vuderer ny htpc, men hva skal en velge for tiden?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vuderer ny htpc, men hva skal en velge for tiden?

Jeg vil svært gjerne bytte ut min nåværende htpc men en som tar mindre plass og krever mindre strøm.

Den jeg har nå har gjort sin jobb de siste 2 årene veldig bra, men skal nå få nye oppgaver på barnerommet her hjemme.

Jeg vil ha et lite kabinett. I dag har jeg Antec Fusion, noe jeg synes er altfor stort og i tillegg er stygt å se på. Det er for dominerende i tv-benken, og kan med stort hell byttes ut med noe som er mindre og mer elegant.

Jeg har tenkt på et system basert på Atom og ION. Da får jeg vel kjørt det som er av filmformater og blueray uten problem, men er der støtte for alle lydformater på et slikt system? Vil den sende ut HD-Lyd via hdmi, eller støtter ikke slike systemer det?

Den største utfordringen blir å få på plass et skikkelig tv-kort i et så lite system. I dag har jeg floppyDTV for Canal Digital kabel, men dette vil ikke få plass i et så lite kabinett som jeg ønsker å gå for.

Så hva er da alternativene, om der er noen for å få sett tv via pc. Må selvsagt støtte HD-kanaler uten noen form for hakking osv.

Ser for meg et kabinett av denne typen, sånn rent størrelsesmessig:

MPX.no - ZOTAC ZBOX HD-ID11, Intel® Atom™ D510

eller

Komplett.no - Ace Sonay Mini-ITX Sort

Så da står jeg igjen med tre spørsmål før jeg eventuelt bestiller:

1) Vil et atombasert system være bra nok som htpc?
    2) Vil et atombasert system klare alt av lyd og videoformater og sende det ut via hdmi?
    3) Finnes der et tv-kort som virker med Canal Digital kabel og som jeg kan bruke i lag med så små kabinetter?

Håper på litt hjelp her:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg vurderer å gå for denne saken her som kjører ION 2 og har blueray. Koster rundt 3500 og er perfekt når det kommer til størrelse. Henge den bak tv eller noe:-)

TEST: Asus EeeBox EB1501P - Hardware.no

Trenger da tv-kort via usb, og lurer på om dette vil bli det beste valget.

TERRATEC H7 USB HD DVB-T/DVB-C MOTTAKER - Spesifikasjoner

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •