HTPC - Filmarkiv? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 50 av 50
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har du prøvd å bruke Meedio med Zoomplayer? Og finnes det integret løsning for å hente info og coverfoto for filmer slik som er vanlig for CDer?

Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke prøvd den med zoomplayer Men, jeg tror det meste er mulig med litt "mekking". Den integrerte løsningen med cover og slikt er hos meg basert på DVDprofiler. Den laster ut en XML fil som Meedio bruker. Men ligger filmene i foldere med coverbilde så benytter den dem.

Kenneth

Active lars^ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    strengt tatt trenger du ikke zoom player i meedio. Meedio kommer med en egen media player hvor du kan velge å bruke det codecet du ønsker og ffdshow. hvor bra dette funker vet jeg lite om, men muliheten er hvertfall der..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at jeg er interessert i Zoomplayer er at den er svært fleksibel med tilpasninger, og at jeg har løst alt jeg ønsker å kontrollere med fjernkontroll og Girder. Så det hadde gjort det litt enklere å ta i bruk Meedio. Har i løpet av de siste 2 årene brukt så mange timer på min HTPC at litt gjenbruk hadde vært ok.

Vet du noe om hvordan samspillet mellom DVDprofiler og Meedio funker? Jeg er spesielt opptatt av litt fleksibilitet til å flytte kildefilene (avi, idx etc) til andre harddisker eller kataloger uten å måtte kjøre en tidkrevende ny import av alle fimene som er flyttet. Av erfaring vet jeg at det er vanskelig å unngå flytting av filer fullstendig.

Newcomer Lars sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bare må kaste meg inn i denna tråden....
    Visst har det noe for seg å konvertere om DVD plater til Mpeg4.
    Personlig så konverterer jeg med tanke for kun kvalitet.
    Jeg lager et avisynth script hvor jeg upsampler i ekstrem høy oppløsning først og derfra til native oppløsning.På den måten gjør jeg alle supertricksa ffdshow gjør i samma vendinga.Lyden beholder jeg som den er i DTS eller AC3.Filene blir på 3-4GB per film men om man skal ha dem i en filmdatabase er det enklere med .avi filer enn å knote med dvd menyer.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lars, har du noe erfaring med å se disse filene på en prosjektor eller plasma? Jeg følger ikke halt samme prosedyre som deg, men jeg lagrer dem også i god kvalitet og med original lyd. Og avi filer er mye enklere hvis man, nå eller en gang i fremtiden, ønsker å streame dem over sitt trådløse nettverk hjemme, eller kanskje aksessere hjemmeserveren fra hytta for å se en film en regnverskveld...

Active lars^ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av huyazo
    eller kanskje aksessere hjemmeserveren fra hytta for å se en film en regnverskveld...
    steike.. da har du bra linje på hytta.. har ikke mobil dekkning engang jeg..

Newcomer Lars sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker dissa filene for fremvisning med en X1 projektor brukt som bakprojektor.
    funker super dupert det,men har litt trøbbel med DTS lyd sammen med avi filer.Det som funka best var å encode til WMV9 og bruke DTS lyden i en avi container.

Her er et bilde av skjermen jeg kjører på sammen med mitt gamle XLOBBY skin jeg har laga som heter Media eX

8)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken spiller bruker du? Jeg bruker bare divx5.1 og GKnot, og har aldri prøvd meg på DTS fordi jeg ikke trodde det var støtte for det...
    det så lekkert ut det der. ser du forskjell på å kjøre en DVD og wmv9?

Newcomer Lars sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av huyazo
    Hvilken spiller bruker du? Jeg bruker bare divx5.1 og GKnot, og har aldri prøvd meg på DTS fordi jeg ikke trodde det var støtte for det...
    det så lekkert ut det der. ser du forskjell på å kjøre en DVD og wmv9?
    Jeg bruker Zoomplayer sammen med AC3filter for dekoding av DTS
    Ved å gi filmene ca 4GB ser jeg ingen forskjell på kopien i forhold til orginalen.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •