CPU kjøling til Antec Fusion Remote

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

CPU kjøling til Antec Fusion Remote

Hei. Noen som kan tipse om en bra rimelig støysvak cpu kjøler (evt. vifteløs) som går i dette kabinettet? HTPC er satt opp med core i3 med 1156 sokkel, og brukes som ren media PC (ikke spill). Problemet med en de kjølerne jeg har sett på er høyden, jeg har kun i overkant av 100 mm å rutte med. (Den verste støyen er egentlig kabinettviftene, og jeg kommer til å erstatte de medfølgende Tricool viftene med Nexus Real Silent vifter.) Kabinettet står i skap med null klaring på sidene, så luften fra sideviftene tvinges inn igjen i kabinettet mot cpu'en og videre ut på baksiden. Min lille teori :? er at luftstrømmen mot cpu'en da er bedre enn normalt, så en vifteløs cpu kjøler kan gjøre jobben greit. Temp på cpu ligger nå på ca 43 gr. med kabinettvifter satt på medium hastighet, og ca 53 gr når cpu belastes.
    Takker for alle innspill.

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har jo ikke så verst temeperatur du da.

Min hender det ligger en del høyere uten at det er noe problem. Eneste jeg kan merke som blir litt problem når temperaturen stiger høyt er tv kortene.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Temperaturen er sikkert grei :-D Problemet er viftestøy. Ikke veldig ille men nok til at jeg vil bytte kjøling hvis det ikke koster skjorta...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant denne lille Zalman kjøleren etter myye leting. Viftekjølt men støysvak (17-24 dBA), kjøler bra ifølge ekspertene, og ikke minst rimelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestilt meg en scythe Ninja mini til samme kabinett. Planlegger å bruke den uten vifte, da jeg har lest om andre som har hatt suksess med det. Kan gi rapport når jeg har installert den :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er ninja minien installert, og en stille boks ble lydløs. Stor forskjell, særlig under litt belastning. Tror en må legge øret i fysisk kontakt med boksen for å høre noe :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset Tore! Hentet Zalman kjøleren i dag, men den kan ikke brukes Står socket 1156 på spek'en både hos Dustinhome og Zalman, men kun 775 socked mount kit følger med kjøleren. Dvs det er 3 mm for langt mellom hullene i hovedkortet, som er for mye når det også skal inn en plate for festing under hovedkortet. Ser altså ut som Zalman kjøleren går kun på 1156 socket hvis hovedkort har egne ekstra hull for 775.

Så mulig jeg går for Ninja'en. Går denne greit på 1156 socket uten noe om og men? Hva med montering, må noe inn under hovedkort?

Edit:
    Det finnes 1156 mounting kit for kjøler laget før de la til støtte for core i3/i5/i7 og 1156 på denne modellen. Dvs de har bare solgt meg en "gammel" kjøler uten 1156 kit'et. Regner med det ordner seg da..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dustinhome sender mount kit kostnadsfritt i dag. Det kaller jeg bra service

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra gjort av Dustin :-)
    Da regner jeg med du går for den. Men bare siden du spør. Nei, trenger ikke under hovedkortet, og det var masse ulike mount-kit med så det var ikke noe problem. Bruker 1156 selv, og det gikk greit. Litt knotete siden selve kjølerbladene går utenpå pinnene som settes i hovedkortet. Men det gikk. Lykke til med kjøler.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig fornøyd med scyte mini ninja in min fusion, fungerer utmerket. Jeg bruker ikke cpu vifte, de to store viftene i kabinettet er perfekt plassert. Eneste problemet med oppsettet er størrelsen på kabinettet.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen som har testet denne da:

Corsair Cooling Hydro H50 Vannkjøling for Intel-& AMD-prosessorer - DATA - Datakomponenter - Kjøling - Prosessorkjøling

Må jo være perfekt i HTPC.

Finnes i en større utgave og. Den heter Corsair Cooling Hydro H70

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •