Hei.
har kjøpt et kabinett til et kommende htpc prosjekt.kabinettet er som nevnt i tittelen,av invendige komponenter er lite bestemt,egentlig bare lydkortet.tror jeg. Det blir etter all sannsynlighet et Asus Xonar Essence Stx. MPX.no - ASUS Xonar Essence STX . trenger ellers hjelp til å velge resten av komponentene egentlig da jeg har lite eller ingen erfaring med data utstyr,Musikk blir hovedoppgaven til denne maskin.film blir oppgave nummer to,spill kommer nok ikke til å bli noe av i det hele tatt.blu-ray spiller skal inn.
men ut over det er jeg veldig usikker på hva som trengs.bør være nokså stillegående.det skal og kobles til en 2tb nettverksdisk jeg har stående.så disken i htpcen trenger nok i første omgang ikke være den største.Vil gjerne styre musikk og film fra htpc med en tablett pc eller noe lignende.Hvilken mediaspiller skal jeg velge?rippeprogram?komponenter ellers?hva passer sammen i denne jungelen av utstyr,og hva gjør ikke det?
kom gjerne med innspill og forslag!!trenger hjelp her vet jeg,og har lest noen tråder,så har fått med meg at det er utrolig mange kunnskapsrike folk her!håper noen tar seg tid til å hjelpe meg litt her.

MVH

Svend Atle