Vil ha MKV-program som gjør at filen tar mindre plass enn dicen, finnes det?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Vil ha MKV-program som gjør at filen tar mindre plass enn dicen, finnes det?

Når jeg søker litt rundt på nettet ser jeg at mkv filer som er rippet av BD-filmer ofte ligger på mellom 4 - 8 gb.

Lastet ned MakeMKV for å rippe inn de dvd-filmene min jeg vil ha på disk, og da ble filene stort sett mellom 7 - 8 gb, enda dette er dvd-filmer.

Ved å sjekke dette mot plata fant jeg ut at her var filene eksakt like store som selve dvd-plata.

Finnes det et rippeprogram som gjør at filene blir mindre men samtidig ikke forringes? Når man ser på disse 720p/1080p rippene som er krympet fra 50gb til 8gb og fortsatt har bra kvalitet så burde det jo være muligheter..

Takker for svar

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja! MKV er jo egentlig bare en "container" men jeg tror kanskje at du kan ordne dette med et program som heter DVDFab. Bruker dette selv til å rippe inn BluRay filmer på harddisken til ISO filer. Dette programmet lar meg ihvertfall plukke bort lydspor, undertekst og gir meg kun selve hovedfilmen. Har ikke kikket så nøye på hva andre ting dette programmet klarer, men du kan jo laste det ned og teste selv.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plasmaboy
    Tja! MKV er jo egentlig bare en "container" men jeg tror kanskje at du kan ordne dette med et program som heter DVDFab. Bruker dette selv til å rippe inn BluRay filmer på harddisken til ISO filer. Dette programmet lar meg ihvertfall plukke bort lydspor, undertekst og gir meg kun selve hovedfilmen. Har ikke kikket så nøye på hva andre ting dette programmet klarer, men du kan jo laste det ned og teste selv.
    Takker for kjapt svar!

Vet du om det kan rippe til MKV, eller er det "bedre" å rippe til ISO-filer ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Takker for kjapt svar!

Vet du om det kan rippe til MKV, eller er det "bedre" å rippe til ISO-filer ?

Det er jeg faktisk usikker på. Men jeg bruker kun iso filer. Er vel dårlig med full HD lyd om du bruker MKV. Mener jeg har sett at noen har fått det til men husker ikke hvor. Normalt bruker jeg egentlig Any DVD, men den lar deg ikke plukke bort ekstra materiale og lydspor du ikke har bruk for. Du sparer masse diskplass med DVDfab. Download DVD Copying Software for free | Convert DVD to PSP

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Leser på MakeMKV sin hjemmeside:

MKV files are easy to change. Want to remove unneeded audio track from the file? Thought about converting MPEG-2 video into H264 to make the file 5 times smaller? All of it can be easily done with free software.

Noen som vet om et program jeg kan bruke til dette?

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Leser på MakeMKV sin hjemmeside:

MKV files are easy to change. Want to remove unneeded audio track from the file? Thought about converting MPEG-2 video into H264 to make the file 5 times smaller? All of it can be easily done with free software.

Noen som vet om et program jeg kan bruke til dette?
    Handbrake kan transkode DVD, MPEG-2 direkte til H.264 i MKV container:
    HandBrake

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •