HTPC Vs Asus o!play osv, pris og brukervennlighet.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HTPC Vs Asus o!play osv, pris og brukervennlighet.

Mediaspillere blir jo mer og mer vanlig nå etterhvert, men grensesnittet på disse er som oftest ikke helt på topp i mine øyne.

De som har slike bokser vil gjerne få spilt av tv-serier, filmer og musikk etter min erfaring, og da syne ikke jeg det er noen bokser som gjør jobben bra nok annet enn en selvbygd pc.

Forskjellen her er gjerne et par tusen i prisl, og det burde i grunn være totalt unødvendig.

Så lenge disse boksene til rundt 1000 kroner klarer å spille av alt av formater uten problem burde det vel i teorien la seg gjøre å sette sammen en minimalistisk pc til samme bruk der en legger inn xbmc som grensesnitt og på den måten får på plass støtte for musikk, filmer og tv-serier med enkel og fin brukervennlighet for alle i hjemmet.

Jeg sliter med å finne komponenter som gjør denne jobben til en sum tilsvarende disse boksene på rundt 1000 kroner, så håper da noen her kan hjelpe meg å se om det i det hele tatt er mulig å få til.

Tenker å kjøre en linuxdistro på den sammen med xbmc.

Krav:
    Støtte for alle formater
    kablet nettverk
    Lydløs
    HDMI
    Digital lydutgang
    Så billig som overhode mulig.

Målet er å få en medieavspiller som både i størrelse og pris er lik asus o!play og slike avspillere, men som kjører xbmc.

Er dette mulig å få til uten å ende 2000 kroner over i pris i forhold til disse media avspillerne?

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, spørs jo litt da - hvis man har litt komponenter liggende, evt ikke har noe imot å kjøpe brukt så bør det jo la seg gjøre.. Jeg bygde meg en pc som foreløpig ikke har vært noen flaskehals til mitt bruk for 1500,- Inneholder en AMD X2 6000+ CPU, Nvidia GF9600Silent GFX, 4gb ram blant annet, og gjør jobben bra - men nå kjører jeg kun stereo-oppsett i øyeblikket.... Ingen problemer med HD materiale ihvertfall...

-t

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er planen å finne noe nytt så det går an å sette sammen flere bokser som er identiske, så bare lage et image av oppsettet og overføre til de andre boksene. Enkelt og greit.

Det er jo ikke mye kraft som trengs for å kjøre linux og xbmc, og har en da en dedikert bikke til hd-dekoding bør jo dette la seg gjøre?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •