Asrock ION330HT + ubuntu + xbmc - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Eggsagtly! Jeg er ikke av dem som tor at PS3en min ikke gir meg HD lyd bare fordi det står PCM i displayet på forsterkeren. MEN! Jeg klarer kun fortsatt bare å få HD lyd fra PCen hvis jeg bruker et ATI kort i 5xxx serien via feks Power DVD10 eller TMT. Uansett om det står HD-Master eller PCM

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Funker helt fint her, forrige versjon av boksen. Vanskelig å uttale seg om noe når du ikke byr på info i form av loggfiler eller forklaring. Installerte du nvidia-drivere manuellt forresten? Kanskje best å starte på nytt og skrive ned det du gjør? Trenger ikke noe hokuspokus-guide, det skal virke ut av boksen.

Edit: Start opp, Ctrl+alt+F1 for å komme til terminal, "cat /var/log/Xorg.0.log" "cat /var/log/syslog grep | NVRM", "dmesg" og kanskje det som er i "/var/log/gdm"

Live-modus er til test og reising.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plasmaboy
    Eggsagtly! Jeg er ikke av dem som tor at PS3en min ikke gir meg HD lyd bare fordi det står PCM i displayet på forsterkeren. MEN! Jeg klarer kun fortsatt bare å få HD lyd fra PCen hvis jeg bruker et ATI kort i 5xxx serien via feks Power DVD10 eller TMT. Uansett om det står HD-Master eller PCM
    Det er vel bare ATI 5xxx-serien som støtter PAP for tiden, så du har jo hardwaren i orden
    Har irritert meg en gooooood stund over at xbmc-gjengen ikke prioriterer lyd!
    Jeg kjører ubuntu, og dermed har jeg minimale valg for HD lyd vha. extern avspiller

Det er faktisk en person som har laget patch for høyoppløselig audio: #8541 (Enable 24/32 bit audio output) – XBMC
    Den er nedprioritert og flyttet til "future/pending". woohoo...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=hkn]Det er vel bare ATI 5xxx-serien som støtter PAP for tiden, så du har jo hardwaren i orden
    Har irritert meg en gooooood stund over at xbmc-gjengen ikke prioriterer lyd!
    QUOTE]

Ja jeg støtter deg her. Skjønner ikke at fler legger vekt på dette da det løfter kinoen til nye høyder etter min mening. Men det er vel kanskje en god del som bruker dette som ikke har reveivere og oppsett som støtter HD lyd. Ikke vet jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvorfor jeg får opp denne meldingen under installasjon av xbmcfreak? " Automatisk oppsett av nettverk mislyktes: Nettverket bruker sannsynligvis ikke DHCP-protokollen. Alternativt kan DHCP-tjeneren være treg, eller nettverkskortet er i dårlig form.

Hva gjør jeg for å få netverket opp å gå?

Installerer på asrock ion330 (på en usb-minnebrikke). Routeren er en Netgear WNDR3700, og jeg har prøvd både trådløst og kablet.

Håper noen kan hjelpe meg her

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joeranjensen
    Noen som vet hvorfor jeg får opp denne meldingen under installasjon av xbmcfreak? " Automatisk oppsett av nettverk mislyktes: Nettverket bruker sannsynligvis ikke DHCP-protokollen. Alternativt kan DHCP-tjeneren være treg, eller nettverkskortet er i dårlig form.

Hva gjør jeg for å få netverket opp å gå?

Installerer på asrock ion330 (på en usb-minnebrikke). Routeren er en Netgear WNDR3700, og jeg har prøvd både trådløst og kablet.

Håper noen kan hjelpe meg her
    Kan jo hende at den timer ut i påvente av at dhcp-serveren skal gi fra seg en IP. Du kan prøve å legge inn MAC-addressen og binde den opp til en fast ip i routeren. Jeg vet ærlig talt ikke om det hjelper men..

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skru på dhcp i netgear routeren

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du skal installere ubuntu, der hvor man får opp "du er koblet til internett" og har muligheten til å velge å laste ned oppdateringer mens installasjonen pågår...
    Øverst i høyre hjørne har du noe nettverks-instillinger. Se om du får noe greie på dette Evt sett inn en fast IP på kablet lan.
    (noe feil da, så sjekk ruteren din)

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •