Minimal HTPC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2

Tråd: Minimal HTPC

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Minimal HTPC

Heisann.

Jeg har i flere år nå kikket rundt på "verdensveven" og mang en gang tenkt tanken på en liten HTPC som erstatter for alle slags tekniske konstruksjoner som har vært tilkoblet min trofaste tv.

Nå har lysten blitt såpass stor at teori skal omsettes i praksis, så da tenkte jeg å "kynisk utnytte" den kompetansen som så mange sitter på :-D

Hovedpoenget her er en minimal HTPC - BlueRay vil komme etterhvert, men samlingen min av BR -discer er så minimal, så det kommer ikke på topp av lista.

Det jeg tenker hardwaremessig er følgende:

MB: ASRock A330ION Mini-ITX (med 2 Gb DDR3 minne)
    Disk: Corsair SSD Performance P64 2,5" 64GB
    (som system disk)
    Western Digitial Caviar® Green 2TB
    (som lagring for mine dvdripper)
    Kaninett: SuperCase MI-008 mini-ITX kabinett med 250W PSU
    DVD: Min Plextor fra en gammel stasjonær i første omgang

Jeg har et ganske greit "DVD to disc" oppsett på hjemme pc'n - så 99% av alle DVD-filmer havner ganske så kjapt på HD etter innkjøp (ja, jeg er lat - enklere å browse enn å stappe discen inn i en spiller )

Tenker på XBMC som frontend til dette - remote enten via en gammel IPod touch eller Android tlf min.

Men dog et par spørsmål - Vil jeg kunne få noe HD lyd ut av et slikt minimalt oppsett?

- Vil dette i det hele tatt fungere?

- Satser jeg for lite ?

- Utvidelse av lagringskapasitet, eSATA (for.eks. Lian Li EX-50B), USB eller NAS?

Kommer helt sikkert på flere spørsmål etterhvert som noen forhåpentligvis svarer, men dettte var alt i første omgang :-D

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei,
    Anbefaler deg å titte på denne tråden: http://avforum.no/forum/komplette-ht...ml#post1519302 der står det litt tanker rundt det å kjøre disker i oppsettet, evt å kjøre en NAS/Server. Angående ASRock så ligger det en del tråder om dette her hvis du søker...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •