Boot problemer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Boot problemer

Jeg har en acer m5610 med win7, jeg Resetet biosen til maskinenen etter en mislykket oppgradering av BIOSEN. Når jeg nå booter får jeg opp skjermbilde der man kan trykke Del for å gå inn i BIOS eller F12 for bootmeny. Problemet er at jeg må restarte mange ganger før jeg kan trykke F12 og boote eller DEL for å gå inn å styre BIOS. Får å få til dette må meg bruke ett ps/2 tastatur, mitt usb tastatur fungerer ikke før jeg har fått loadet windows. Når jeg kommer inn i Boot menyen er det ikke de vanlige boot alternativene som f.eks Safe Mode, men jeg må velge å boote direkte fra hard disken. Det kan virke som BIOS resettes hver gang jeg skrur av maskina? Det er veldig rart at tatsturet fungerer ca 1 av 10 ganger....
    Når jeg får startet maskina fungerer alt som det skal. Alt av oppdateringer i Windows er foretatt.

Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men har du ennå ikke fått oppdatert BIOSen? kan det tenkes at det vil virke smooth straks du har gjort det?

Newcomer Tacritan sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk om du har enabla USB Legacy Support og/eller USB Keyboard/Mouse støtte i bios'en (hvis du har disse valga).

Edit: Sjekk også om batteriet står som det skal, og at du har huska å sette jumperen tilbake og rett over begge pinna (hvis det er jumper-reset på hovedkortet).

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pegpisk
    Men har du ennå ikke fått oppdatert BIOSen? kan det tenkes at det vil virke smooth straks du har gjort det?
    Det er den samme utgaven av BIOS jeg hadde tidligere som er nå etter at jeg reseta den, men jeg kan jo ikke utelukke at en oppdatering vil hjelpe.
    Jeg forsøkte å oppdatere i Windows uten hell, hvordan skal jeg oppdatere uten å bruke windows ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tacritan
    Sjekk om du har enabla USB Legacy Support og/eller USB Keyboard/Mouse støtte i bios'en (hvis du har disse valga).

Edit: Sjekk også om batteriet står som det skal, og at du har huska å sette jumperen tilbake og rett over begge pinna (hvis det er jumper-reset på hovedkortet).
    Kan jeg se om jumper står riktig eller må jeg prøve meg fram. ?

Newcomer Tacritan sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ca2g
    Kan jeg se om jumper står riktig eller må jeg prøve meg fram. ?
    Hvis du har bruksanvisninga kan du se hvor den skal stå og hvor den står nå, tviler på at silketrykket på hovedkortet viser hva som er reset og default position, pinnene er som oftest bare markert med 1-2-3.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •