Nøtt for ekspertene : Problemer med Acer Revo r3610

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nøtt for ekspertene : Problemer med Acer Revo r3610

Heisann.

Jeg har gått til anskaffelse av en Acer Revo r3610. Dette er en liten nett sak som brukes som mediasenter pc. Den kjører Windows 7 knirkefritt etter at jeg oppgraderte den til 4GB minne. Dette er en maskin som har den såkalte ION teknologien.
    Den spiller av alle filmer jeg har som er 1080p/24bit uten så mye som ett eneste heng.
    Derimot var skuffelsen stor når jeg nå har kjøpt meg ett Sumo Gull abonnement for å se premier league i HD via denne lille boksen.
    TV2 kjører da ett program som heter Silverlight og kan via denne sende sendinger i HD-kvalitet.
    Problemet med Revo`en er at når jeg setter på TV2 HD så buffrer den opp helt til kvaliteten er i HD (tar ca 30-45 sek) og når den da er i HD så hakker bildet no helt vanvittig. Så etter 10-20sek med hakking så slår den stream-hastigheten ned til vanlig SD for å "ta igjen" bildene. Så akkurat den samme karusellen om igjen.

Jeg kan ikke begripe og forstå hvorfor den ikke klarer å streame fra Silverlight. Det går fint å streame 720p klipp fra youtube uten problemer.

Jeg har selvfølgelig prøvd kablet nettverk (kjører trådløst) og resultatet er det samme. Det virker nesten ut som om det krever mer prossorkraft enn hva Revo`en min har, men det skal jo ikke være noen særlig prossesering når en streamer ?????
    Bare så det er nevnt så har jeg forsøkt å streame HD på min bærbare her hjemme og, det går knirkefritt i HD. Men hele vitsen med dette lille mediasenteret mitt var jo nettopp å kunne se Premier League i HD nå snart.

Begynner å lure på om jeg kansje har gått på en aldri så liten smell her.

Noen guru`er som har noen gode forslag her???

Svar mottas med takk!

Mvh laban

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sjekket litt opp om dette en gang tidligere, og mente det var slik at det var mulighet med GPU-akselerasjon for video i Silverlight, men det var en del parametere på serversiden som måtte være "gjort riktig".

Når man her streamer, så foregår dekodingen av videoen på klientsiden - datastrømmen sendes komprimert. Vil vel tro at TV2 Sumo bruker h.264 via Silverlight.

Med Youtube og Flash 10.1 funker ting veldig fint med ION-baserte systemer fordi Flash da kan utnytte grafikkprosessoren for dekoding.

Har du siste versjon av Silverlight installert? Dette skal man normalt sett få via Windows Update. Jeg mener å huske at maskinvareakselerasjonstøtten kom med Silverlight 3, og det skal jo være standard i Windows 7. Siste versjon er vel Silverlight 4.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer dette. Ja jeg har siste versjon av Silverlight installert.

Takk for svar.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Lurte på hvordan det gikk med avspilling av Tv2 sumo på din ION baserte pc?

Vurdere også en "soveromspc" som er basert på ION (ZOTAC MAG HD01) der jeg i hovedsak skal spille av filmer fra NAS og se PL i HD fra sumo.
    Men ble litt skeptisk i innkjøp av noe slikt da jeg ser dine problem!

Håper du finner ut av det og kan nyte PL i HD.

Active
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    392
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Godt forslag, men dette var den gamle Silverlight versjon 3. Nå har jo alle Silverlight 4 og der skal GPU accelerasjon være innlemmet.......

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor stor hastighet og ping tid har du på linja di labanmann
    Speedtest.net - The Global Broadband Speed Test
    (vil tro du laster opp samtidig med ned når du streamer å har du feks liten upload hastighet på feks adsl å nesten maxer det med hva programmet krever så stryper du nedlastingshastighet enormt)
    Helt vanlig ved stream som ikke greier ønsket båndbredde (feks hd) er å dumpe ned til sd pga hastighetsproblemer.
    Er det flere pc*r på linja å noen av de andre tar mye av den kan stream bli problem.
    virus osv som stjeler av linje
    flere samtidige prog på pc som bruker nettverk
    bruk av trådløst nett kan variere så mye i hastighet så best er kablet

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen som har fått til noe mer her

Kjøre Asrock ION og kan kjøre alle andre HD kilder enn tv2 sumo. Jeg tror grunnen er at TV2 ikke har satt opp støtter for GPU på sin side. Det har iallefall ingenting med maskiner eller båndbredde å gjøre. Har testet dette med flere modeller, OS og diverse fiber installasjoner. Alt fra 25 til 100 mbps, samme problem bestandig.

samme problem med silverlight 3 og 4.

mvh
    Jon Are

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •