IR-mottaker til logitech Harmony 600

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

IR-mottaker til logitech Harmony 600

Hallo,
    Skal kjøpe universalfjernkontroll og passende IR mottaker for Pc. Skal styre Mediaportal og vis det er mulig tven og forsterkern. Jeg fant Logitech Harmony 600 som beste tilbud, ligg i min prisklasse og er dessuten tilgjengelig i samme butikken som jeg får takk i nesten alle kabler jeg treng for å koble sammen PCen og Tven og Anlegge(som er en god del, mange adaptere etc.). Men jeg fant bare en ir mottaker og jeg er usikkert om den vil virke på hvilken som helst PC eller bare den denn er tenkt for.

Så jeg vil gjerne vite om dette vil funke eller ikke. Andre forslag for Fjernkontroll og ir mottaker er også velkommen treng ikke å være hos komplett heller.

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    IR Receiver USB Vista Comp. IR605A Amentio

Oppklarende svar per e-post fra produsenten (imponert over svartiden og utfyllende svar!)
    :
    Many thanks for your support our IR605A. I am sorry that my customer at Norway is only order our IR receiver because they use Microsoft remote control. Hope they can select our total Remote control + receiver.

For your question, I reply as following :

1) IR605A and IR605Q has a little different. IR605Q support " both SMK and RC6 protocal " and IR605A support RC6 protocal. Both RC6 and SMK are Windows 7 protocal. It mean, if your Remote control is SMK protocal, then, you have to use IR605Q. But, if your Remote control is RC6, then, select IR605A.

1 important message is " both RC6 and SMK " is only for Windows 7 and Windows Vista. It can not support Windows XP.

2) Based on 1), your IR receiver can support Windows XP MCE, it means, your IR receiver is " NEC protocal ", not neither RC6 nor SMK. You have to select the Remote control with NEC protocal, then, you can use this remote control with your IR receiver to run Windows XP MCE / Vista / Windows 7.

Over, the same protocal for Remote control and IR receiver are necessary.
    Hope this information can match your required. Also if you have know any good customers which can import the MCE remote control, please also recommend that I can reach him for more business and serve for more your people.

Best regards

Joseph Lee / Formosa21

PS: Sjekket Logitech 300i?
    Logitech Harmony 300/300i - MediaPortal Forum

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ir mottaker som virker

Hei!

Jeg hadde problem med å få tak i en billig IR mottaker. Men fant en her som virker: Fjernkontroll til pc

Plugger i og det virker uten å gjøre noe som helst.

Følger med en fjernkontroll som jeg har lagt vekk sammen med de 10 andre kontrollene til tv/reciver etc.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •