AC3filter vs Windvd codec

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Active tommelom sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Trondheim
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

AC3filter vs Windvd codec

Hvor får man tak i AC3filter 1.4? Det nyeste jeg finner er AC3Filter 1.01a Rc2.

AC3filter er vel og bra, men kan man ikke bruke WinDVD sin decoder på noe som helst vis? Jeg får ikke lyd ved bruk av den. Går jeg inn i config av codec i Zoomplayer, så er spdif ghostet og kan ikke velges. Gjør jeg noe galt eller lar det seg ikke gjøre? Og hva er best å bruke av ac3filter og windvd?

Bruker jo ac3filter nå, men lyden har det å begynne å hakke, eller falle helt ut når jeg setter på pause og starter igjen. Må så starte og stoppe filmen et par ganger for at lyden skal komme tilbake. Fryktelig irriterende. Noen tips?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville valgt audio codec fra WinDVD6 dersom du da ikke har bruk for generelle delay-innstillinger i AC3filter-applikasjonen.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Trondheim
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil gjerne bruke Windvd sin audio-codec, men får det ikke til. Det må være noe grunnleggende jeg ikke har skjønt med Zoomplayer. Uansett hva jeg velger som codec for de forskjellige audioformatene i filteroppsettet så skjer det ingenting. Har jeg ac3filter registrert, så er det det som blir brukt uansett. Jeg avregistrerte ac3filter og nå får jeg likevel lyd, men kun pro-logic. Dette til tross for at jeg har fjernet alle lyd-filtrene. Hva må jeg gjøre for å selv få bestemme hvilke codec som skal brukes til ac3, mpg2-lyd etc?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går jeg inn i config av codec i Zoomplayer, så er spdif ghostet og kan ikke velges
    Når man benytter codec fra WinDVD så må du justere det du skal i selve WinDVD-programmet, og ikke gjennom ZoomPlayer.

Eksempelvis: Abstractfilteret i WinDVD settes til minimum intensitet i WinDVD for å virke tilfredstillende i ZoomPlayer.

Prøv det samme med S/PDIF oppsettet i WinDVD for å få det til å virke i ZoomPlayer.

Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Trondheim
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har gjort alt det der, men selv om jeg velger Windvd-codecen i filteroppsettet i zoomplayer, bruker den ac3filter når jeg setter på en film. avregistrerer jeg ac3filteret i zooplayer, så bruker den et eller annet ...annet som jeg ikke vet hva er (blir iallefall kun analog lyd). Jeg får den iallefall ikke til å bruke det filteret jeg vil. Akkurat hva skal jeg gjøre i ZP for å velge en bestemt codec for bruk ved ac3-lyd?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper du har registrert AC3filteret under "DVD Graph" slik det er forklart på http://ac3filter.sourceforge.net/#ZoomPlayer Fjern det der. :wink:

Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Trondheim
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, nå begynner det å skje ting her. Prøvde meg med å installere ZP 4 og der plutselig begynte mine valg av lyd-codecer å ha en virkning. Har nå selvsagt et nytt problem (eller det var tilstede i 3.31 også). Når jeg kjører avi-filer med ac3-lyd så hakker filmen en gang i blant og det hikker da naturligvis også i lyden. Dette skjer uregelmessig, men veldig ofte. Usannsynlig irriterende. Skjer både i ZP og mediaplayer. Avinstallerer jeg alle ac3-filtrene slik at det bare kjøres analoglyd så er det ikke noe hakking. Hakkingen skjer både med ac3filter og windvd-codecen. Noen som har et tips om dette da?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: AC3filter vs Windvd codec