Avspillingsprogram til DTS-HD Master Audio og Dolby TrueHD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Avspillingsprogram til DTS-HD Master Audio og Dolby TrueHD

Hvilken media-player software kan benyttes til å spille av DTS-HD Master Audio og Dolby TrueHD lydsporene?

Finnes det noen gratisprogrammer som fikser dette uten å konvertere om signalene til standard Dolby Digital og DTS?

Må eventuelt alle andre programmer (som feks betalingsvare) konstant oppgraderes?

Hvordan kan dette ordnes på enkelst og billigste måte via PC-en?

Intermediate Trumpetguy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PowerDVD 10 (i alle fall Ultra) har alle dekodere og tar alt av HD-materiale.

Dersom du er for å lege inn noen arbeidstimer selv, kan du gjøre som jeg å hente inn kodeker og dekode i forkant vha eac3to. Se denne flotte tråden for full beskrivelse.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv bruker jeg PowerDVD 9 Ultra, men denne koster.

Damien (dbone1026.blogspot.com) har laget noen Guider rundt MPC HC og WMC/WMP. Sjekk ut Guide: Setting Up Bitstreaming With Your Windows 7 HTPC – PART I.

Tormod

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TormodRon
    Selv bruker jeg PowerDVD 9 Ultra, men denne koster.

Damien (dbone1026.blogspot.com) har laget noen Guider rundt MPC HC og WMC/WMP. Sjekk ut Guide: Setting Up Bitstreaming With Your Windows 7 HTPC – PART I.

Tormod
    MPC HC kan vel kun benyttes til rippede blu-ray etter denne løsningen? (jeg ønsker å kunne spille av blu-ray plater direkte).

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    MPC HC kan vel kun benyttes til rippede blu-ray etter denne løsningen? (jeg ønsker å kunne spille av blu-ray plater direkte).
    Jepp, det er bare PowerDVD og andre kommersielle avspillere som har innebygde kodeker for direkte avspilling av alle mulige hd lyd/videospor pr i dag. Du kommer imidlertid veldig langt med MPCHC+ffdshow. Problemet er vel så vidt jeg vet dekoding av DTS HD Master Audio. Der har du muligheten til direkte avspilling Core-strømmen (=vanlig DTS). Min løsning for DTSHDMA dekoding var å innstallere en eldre versjon av dekoderen i ArcSoft TMT.

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trumpetguy
    Jepp, det er bare PowerDVD og andre kommersielle avspillere som har innebygde kodeker for direkte avspilling av alle mulige hd lyd/videospor pr i dag. Du kommer imidlertid veldig langt med MPCHC+ffdshow. Problemet er vel så vidt jeg vet dekoding av DTS HD Master Audio. Der har du muligheten til direkte avspilling Core-strømmen (=vanlig DTS). Min løsning for DTSHDMA dekoding var å innstallere en eldre versjon av dekoderen i ArcSoft TMT.
    Må alle kommersielle programmer kontinuerlig oppdateres når det kommer nye blu-ray på markedet?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Må alle kommersielle programmer kontinuerlig oppdateres når det kommer nye blu-ray på markedet?
    Såvidt jeg vet utvikles ikke lyd- og bilde-kodekene, mens det stadig er utvikling på DRM-teknologi. Jeg har PowerDVD 9 Ultra sånn for å en gang i blant spille DVD og BD direkte fra disk. I kombinasjon med AnyDVD HD (som fjerner DRM og regionsperre) har jeg ennå ikke hatt problemer (noen ganger er riktignok DRM såpass ny at man må laste ned hotfix på AnyDVD, f.eks. da Avatar Sone A var helt fersk).

Så nei - jeg tror ikke du stadig må oppdatere PowerDVD for å spille standardmateriale. Selv har jeg ikke oppdatert fra 9 til 10 ettersom det virker som det store i v.10 er 3D.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •