Hjelp til bygging av HTPC - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ferlandsen
    Har ikke helt forstått hvorfor jeg trenger et skjermkort i tillegg. Hører noen sier at det ikke er nødvendig, mens andre insisterer på å ha det med.

Hva vil jeg vinne på å ha et ekstra skjermkort?
    Det du "trenger" er et skjermort som kan bitstreame DTS HD MA og Dolby TrueHD (Hd lyd, som det ofte kalles) over HDMI. Det er det ikke alle skjermkort som kan.

Nå kan det selvfølgelig også diskuteres om dette er en veldig nødvendig feature, ettersom HTPCen klarer å dekode disse til PCM minst like godt som receiveren din. Men det er nå i hvert fall dette som er bakgrunnen for at du får forslag om andre skjermkort. Du trenger uansett ikke mer enn ett skjermkort og én utgang.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

GD-05 fra silverstone

Hei, tenkte jeg skulle dele mine erfaringer fra å bygge htpc

Selv er jeg veldig glad i mitt SST-GD05 kabinett. Der har jeg satt inn micro-atx hovedkort og en e6320 intel prosessor. Sammen med ATI 5750 funker dette fint til bluray og litt gaiming.

Kjører blant annet Collin McRae DIRT 2 med nesten full grafikk.

4 GB minne er sikkert lurt som du har satt opp. Viftestyring er også smart. Etter min erfaring er det kabinettviftene som bør tøyles når det gjelder hastighet.

(Hvis du ikke kjøper de billigste hovedkortene støtter de også litt viftestyring via bios)

Som harddisk bruker jeg vanlig 5400rpm Eco-green disk. Ikke plaget av støy fra disken jeg. Billigere lagringsplass synes jeg.

Det er riktig at ati 5xxx serien overfører DTS-hd lyd til din reciever. Selv må jeg bare passe på at instillingene i power dvd er riktig. jeg bruker ikke lydkort.

Når det gjelder cpu vifte bruker jeg den som følger med. overklokking er egentlig unødvendig i en stuepc. Sjekk høyde på vifta om du vil bruke 3. partsvifte i GD-05.

Lykke til med valg av kabinett, skjermkort, hovedkort og prosessor.

hilsen Øyvind

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Oyvindfl
    Hei, tenkte jeg skulle dele mine erfaringer fra å bygge htpc

Selv er jeg veldig glad i mitt SST-GD05 kabinett. Der har jeg satt inn micro-atx hovedkort og en e6320 intel prosessor. Sammen med ATI 5750 funker dette fint til bluray og litt gaiming.

Kjører blant annet Collin McRae DIRT 2 med nesten full grafikk.

4 GB minne er sikkert lurt som du har satt opp. Viftestyring er også smart. Etter min erfaring er det kabinettviftene som bør tøyles når det gjelder hastighet.

(Hvis du ikke kjøper de billigste hovedkortene støtter de også litt viftestyring via bios)

Som harddisk bruker jeg vanlig 5400rpm Eco-green disk. Ikke plaget av støy fra disken jeg. Billigere lagringsplass synes jeg.

Det er riktig at ati 5xxx serien overfører DTS-hd lyd til din reciever. Selv må jeg bare passe på at instillingene i power dvd er riktig. jeg bruker ikke lydkort.

Når det gjelder cpu vifte bruker jeg den som følger med. overklokking er egentlig unødvendig i en stuepc. Sjekk høyde på vifta om du vil bruke 3. partsvifte i GD-05.

Lykke til med valg av kabinett, skjermkort, hovedkort og prosessor.

hilsen Øyvind
    Takk for informasjonen. Hvilken CPU vifte bruker du?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for informasjonen. Hvilken CPU vifte bruker du?
    CPU vifte er standard intel, altså den som fulgte med cpu'n.
    Lykke til med ny stue PC

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da vil jeg tro at jeg har kommet fram til det endelige oppsettet. Håper dette blir bra:

Komplett.no

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da vil jeg tro at jeg har kommet fram til det endelige oppsettet. Håper dette blir bra:

Komplett.no
    Dette blir nok bra. Min ligner ganske mye:

Intel Core i3 Dual Processor i3-530 Dual Core, 2.93Ghz, Socket 1156, 4MB, 73W
    ASUS P7H55-M PRO, H55, Socket-1156 DDR3, m-ATX, GbLAN, DVI, HDMI, PCI-Ex(2.0)x16
    Corsair VX 450W PSU ATX 12V V2.2, 80 Plus, Standard, 1x 6pin PCIe, 6x
    Lite-On Blu-Ray Reader IHOS104-37 Blu-Ray DVD-ROM, Sata
    Western Digital Caviar GreenPower 500GB Sata 3 Gb/s, 32MB Cache
    Corsair XMS3 DHX DDR3 1333MHz 4GB CL9 Kit w/2x 2GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, for Intel i
    Silvertstone SST-GD04B HTPC Sort Vifter: 3x 120mm Side, 1200 RPM, 20 dBA, mATX, 2x
    KeySonic (Nordic) Super-Mini-Keyboard Bluetooth, Touchpad, ACK-340BT

Kjører Win7 x64 Home Premium. Disken er helt lydløs i kabinettet og ytelsen er meget god som HTPC.

Tastaturet er utrolig lite og kan gjemmes bort hvor som helst. Men jeg kan advare om at det ikke er noe du skriver stil på ;-)

Som du ser klarer jeg meg uten ekstra grafikkort. Siden jeg ikke spiller fungerer det bra for meg. Så lenge jeg kan bitstreame HD-lyd til min Onkyo så er jeg fornøyd :-)

Tormod

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •