Windows Media Center 7 og Canal Digital Kabel

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Windows Media Center 7 og Canal Digital Kabel

Hei...

Finnes det kort / cam som fungerer med VMC7 og Canal Digital Kabel, nå etter at Digital Everywhere gikk konk og man ikke får tak i kortene lengre? Finnes det noen alternativer? VMC7 fungerer jo ikke med dvb-c kort, så man må vel ha et kort som mapper om og later som om det er et dvb-t kort, slik som floppy-dtv gjør. Noen forslag??

Steinar

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei steinar - sliter med det samme selv. Jeg også er kommet til at det må være et kort som kan opptre som alias (dvb-t) for at MC7 skal akseptere
    kortet. Jeg har en tråd ute som egentlig spør "folket" om det samme
    Du kan nå se om det er noen som svarer på den....ellers er det jo ferietid
    og lite aktivitet Tom

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Anysee

Se på det her: Anysee
    Har ingen erfaring med det, men ifølge beskrivelsen burde det kunne funke. Har sett noen referanser på nettet til det.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVBLogic - provider of digital streaming connectivity solutions

Tv-kort (DVB-C)
    CAM (enten HW eller SW)
    Hvis HW cam - CI som støttes av tv-kortet.

Off you go.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    DVBLogic - provider of digital streaming connectivity solutions

Tv-kort (DVB-C)
    CAM (enten HW eller SW)
    Hvis HW cam - CI som støttes av tv-kortet.

Off you go.
    Yo! Takk for svar. Komplett har sendt meg Terratec sitt HD CI sett
    Komplett.no - TerraTec Cinergy S2 PCI HD& CI,
    og CAM+kort har jeg bestillt hos CD. Det blir spennende å se hvordan dette spiller i hop med resten av HW. Løser DVBlogic programmet all mikkmakk
    med kanaltabeller, etc??

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mux/transpondere ligger i pakka, men den er basert på brukerbidrag, så er du litt uheldig må du finne frem noen selv. Oppsettet vil jeg kalle svært enkelt, mye enklere enn mediaportal. Gå til sidene og les dokumentasjonen, den er kun på 7-8 sider med mange bilder.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hotnor
    Yo! Takk for svar. Komplett har sendt meg Terratec sitt HD CI sett
    Komplett.no - TerraTec Cinergy S2 PCI HD& CI,
    og CAM+kort har jeg bestillt hos CD. Det blir spennende å se hvordan dette spiller i hop med resten av HW. Løser DVBlogic programmet all mikkmakk
    med kanaltabeller, etc??
    Skulle du ikke ha et DVB-C kort?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yo! Tabbe!!......min feil i linken til Komplett! Heldigvis såpass våken da jeg bestillte at kortet som kom i posten VAR dvb-c Monterte kortene, skippet medf. driver og tok den siste nye ned fra Terratec. Lastet ned DVBlogic TV Source og rotet litt først men, som med IKEA møbler, hjelper det å lese bruksanvisningen...minst 2 ganger. Knotten min hadde problem med å skjønne at det var nødvendig å legge inn alle opplysninger inn i DVBserver som egentlig refereres til Satelittanlegg for å få dette til. Men, joda, dette ser jo svært bra ut ! Oppglødd av suksessen lastet jeg ned DVBlogic Network pack og fikk faktisk til dette også Da har jeg 2 maskiner som begge nå viser
    CD via WMC7.....riktig nok kun en ad gangen, men det kreves vel 2 tunere for dette. Litt problem med maskinnavn contra IP adresse, jeg fikk best resultat med å oppgi server'ns IP adresse i klientprogrammet. WMC7 trenger litt tid for å oppdatere førstegangs installasjonen ser jeg, utveksling av data.
    Trådløst forbindelse er (hos meg ihvertfall) for dårlig til å være brukbart.

Nå er det bare NRK som ikke er med i kanaltabellen som sendes ut fra server, muligens kan det være et par til kanaler som ikke er med. Mener å ha sett noe om dette med NRK her inne et sted? I forumet til DVBlogic var det en kis som mente å ha et mer korrekt oppsett mht. CD kabel, men jeg hjernen var for trøtt til å finne korrekt mappe for ini fil og editere denne....
    Hva sier støtteapparater mht. til NRK kanalene?

mvh Tom

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVBLogic • View topic - Post your new/modified transponder files!

Denne posten løste NRK problematikken for meg + andre manglende kanaler.
    Scannet på nytt og Voila!

HD kanaler hakker litt/fryser av og til, men kanalinfo og EPG er perfekt.
    Tom

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kryptering

Har du noen problemer med krypteringa? Jeg har et FloppyDTV kort som har fungert fint i WMC lenge, men som nå stadig oftere kommer opp med at kanalen er kryptert. Har lurt på om CD har begynt å skjerpe inn på parring av kort og dekoder eller om det er noe galt med oppsettet mitt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torel
    Har du noen problemer med krypteringa? Jeg har et FloppyDTV kort som har fungert fint i WMC lenge, men som nå stadig oftere kommer opp med at kanalen er kryptert. Har lurt på om CD har begynt å skjerpe inn på parring av kort og dekoder eller om det er noe galt med oppsettet mitt.
    Mitt FloppyDTV kort fungerer fremdeles relativt utmerket uten noen problemer med krypteringsstopp. Opplever at Windows varsler om kryteringsproblemer når DTV kortet har vært i gang for lenge. Jeg må da trekke ut strømmen og starte på nytt, men det er ikke noe nytt. Det kom med overgangen til Windows 7.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Tore

Jeg ser at dette skjer hos meg også. Nå er jeg foreløpig novise i denne sammenheng og dette er mitt første oppsett. Jeg er imidlertid IT mann og opplever jevnlig problemer med Windows og strømsparingsfunksjoner if orhold til div applikasjoner og drivere. Det første jeg skal teste nå er å
    slå av alt av strømsparing (ink. screensaver) og se om dette bedrer noe.

Tom

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener at problemet kom lenge etter at jeg installerte Win7. Har hatt Win7 siden tidlig beta og mener problemet dukket opp i vår. Har ikke klart å se noen sammenheng med strømsparing, men det var en ide som det kanskje er verdt å sjekke.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kjørt med 2xFireDTV siden MCE2005. Innom Vista og nå 7MC og alle CC HD kanaler funker klokkerent både på hovedmaskin og 2xXBox 360 kablede extendere. Det er dog litt hikke ved spoling hvis mer enn 1 extender streamer liveTV.

Men til saken. Jeg bruker kun power fra FireWire porten til begge tunere (daizy-chain), så det vil si at jeg får skrudd dem helt av når PCen går i shutdown.
    For å få 99.9% stabilitet skrur PCen seg av 02:00 via TaskScheduler og på igjen 07:00 via bios klokke. (Sparer litt strøm der) Etter at jeg begynte med dette for 3 år siden, har jeg kun opplevd blanke opptak 3 ganger. Vet ikke om det er driveren eller firmware som har problemer, men en power cycle pr 24-48 timer gjør susen. 1 feil i året er til å leve med
    Har aldri brukt noe dvale/sleep på media senteret. Tror det er å be om trøbbel?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var jo veldig avklarende. Da ligger ikke problemet hos Canal Digital. Jeg tror heller ikke det er sleep-funksjonen som skaper problemet. Den har jeg slått av og sliter fremdeles med tilgang av og til. Trodde dette alltid løste seg ved en re-start, men det gjør ikke bestandig det heller.
    Krever nok litt mere forskning.
    Tore

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av toka
    Opplever at Windows varsler om kryteringsproblemer når DTV kortet har vært i gang for lenge. Jeg må da trekke ut strømmen og starte på nytt, men det er ikke noe nytt. Det kom med overgangen til Windows 7.
    Hadde vært gøy å sett på hva den egentlige årsaken til dette er.

Siden dere har cam, så skjer jo EMM/SUB oppdateringene helt
    uavhenging av os.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

For å få 99.9% stabilitet skrur PCen seg av 02:00 via TaskScheduler og på igjen 07:00

Hei Tore. Som du ser i innlegget til Legolover så slår han fysisk av PC'en noen timer på natten, ihvertfall nok til at DTV kortene hans blir utladet. Har du prøvd det samme - bør helst gå et minutt eller så før man slår strømmen til igjen - altså ikke bare restart? Skulle du ikke få stabilitet så er vel et nyere kort som det gis både support og utvikling på kanskje løsningen? Tom.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Funker nå

Det ser ut til at jeg har klart å eliminere problemene. Det kan ha hatt noe med firewire-driver å gjøre (etter hint fra et svensk forum). Jeg har gjort følgende:

Re-installert firewire driverne (legacy driver)
    Re-installert Floppy-dtv

Etter at jeg gjorde det, har jeg nå i 5 dager ikke hatt problemer.

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Skal flytte, og i leiligheten jeg flytter til er det Canal Digital Kabeltv. Ble litt skuffa når e leste at Windows Media Center 7 ikke støtter dette. For det er WMC jeg ønsker og bruke. Hadde tenkt og bygge meg helt ny HTPC med flere tunere og var ikke klar over dette "problemet" Har hatt analog kabeltv der jeg bor nå, med flere tunere og bare morro.

Vist jeg bestiller 2 av disse:
    Komplett.no - TerraTec Cinergy C PCI & CI

Er det vanskelig, for noen som ikke har peiling, og sette det opp slik at det fungerer med WMC7 og dette DVBLogic programmet?

Er det noe som ikke vil fungere? Jeg ar en plan om å bruke xbox 360 som WMC extender for å se tv på soverommet.

Er det slik man setter opp 1 gang også fungerer WMC slik jeg er vant til?

Vurderer om jeg må gå for RiksTV om det blir mye styr og få til CD og WMC.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •