XBMC Live nettverk problem

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Active Petter Smart sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

XBMC Live nettverk problem

Heisann!

Har et problem som går om og om igjen til tider med xbmc live installasjonen min. Ofte når jeg slår den på og skal sette på en film så kommer det opp feilmelding "This file is no longer aviable, would you like to remove it from library?". xbmc har internett for jeg kan laste ned fan art og alt det der.

Jeg har 2 shares som jeg henter filmer fra på xbmc. Den ene er på pc'n min og den andre er en NAS boks.

Siden jeg får samme feilmelding på begge så vil jeg tro det ikke er noen av de som er problemet men selve xbmc. Den har en tedens til å skifte ip når den føler for det og. Om det har noe med saken å gjør er jeg usikker på.

Uansett så må jeg få ordnet på dette. Husker ikke hvordan jeg har fikset det før heller så..

Tips?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oki
    Her mangler det litt informasjon.
    XBMC live er linuxbasert, PC-en din er windows, hvilken Windows? og NAS er Linux.
    Routeren din er DHCP, WINS og DNS?
    Kan du sette en "reservasjon" på IP adresser i routeren? på den måten kan du sørge for at all boksene dine får de samme IPene hver gang ihvertfall. Kan hende det holder.

Det er absolutt mulig at IPendringer har noe med problemet ditt å gjøre ettersom det kan bety at WINs ikke får tak i rett "navn" med en gang.

Er det både trådet og trådløst nettverk på XBMC maskinen?

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sliter litt med noe av det samme selv her. Jeg brukte først en ekstern harddisk til film og TV serier, og da fikk jeg cover art og fan art uten problemer. Nå fjernet jeg denne "source'n" og bruker istedet NAS til alt, men her får jeg ikke mulighet til å sette inn cover art og fan art i det heletatt? XBMC spiller av og finner alle filer. Går det an å få coverart på en NAS i det heletatt? Prøvde den eksterne disken igjen igår, og da finner den alt som den skal. IP-adressen min endrer seg også i ny og ne.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hagen
    Oki
    Her mangler det litt informasjon.
    XBMC live er linuxbasert, PC-en din er windows, hvilken Windows? og NAS er Linux.
    Routeren din er DHCP, WINS og DNS?
    Kan du sette en "reservasjon" på IP adresser i routeren? på den måten kan du sørge for at all boksene dine får de samme IPene hver gang ihvertfall. Kan hende det holder.

Det er absolutt mulig at IPendringer har noe med problemet ditt å gjøre ettersom det kan bety at WINs ikke får tak i rett "navn" med en gang.

Er det både trådet og trådløst nettverk på XBMC maskinen?
    Skal vi se

Jeg kjører Windows 7 på maskinen min.
    Routeren jeg bruker nå er Zyxel P2602HWT (modemet som fulgte med Telenor fiber)
    Har ingen aning om jeg kjører DHCP, WINS og DNS..
    Reservasjoner kan settes, det gjorde jeg igår faktisk. Men det har hatt ingen effekt så langt dessverre.
    Alt kjører gjennom ethernet på xbmc maskinen.

Sliter litt med noe av det samme selv her. Jeg brukte først en ekstern harddisk til film og TV serier, og da fikk jeg cover art og fan art uten problemer. Nå fjernet jeg denne "source'n" og bruker istedet NAS til alt, men her får jeg ikke mulighet til å sette inn cover art og fan art i det heletatt? XBMC spiller av og finner alle filer. Går det an å få coverart på en NAS i det heletatt? Prøvde den eksterne disken igjen igår, og da finner den alt som den skal. IP-adressen min endrer seg også i ny og ne.
    Har selv ikke hatt noe problem med å få fan art og slikt til alle filmene som ligger på NAS'en min. Merkelig problem du hadde!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå vil ikke NAS'n min dukke opp på nettverket heller lenger. Selv om den står på og alt. Er så lei av at ingenting ikke kan fungere som det skal..

edit: og der dukket den opp på nettverket igjen.. ustabile greier gitt!
    Det jeg er litt usikker på angående xbmc og NAS'en er at NAS'en spinner ned når den ikke brukes, om xbmc misforstår dette og tror den ikke er der er jeg usikker på men..

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke helt om det har noe å si, for hjemme hos meg så tar det bare litt lenger tid før filmen starter. Problemet er at det ser så kjipt ut med bare en liste... Vi bruker en WD Mybook Worldedition 2tb NAS, men det går ikke galt om den spinner ned. Virker som om Hagen sitter med litt mer kunnskap en det jeg gjør her. En kompis av meg bruker Ready NAS og den våkner også greit til live uten noe mer stress en at det tar litt lenger tid.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja tror ikke det skal ha noe å si at den spinner ned. Men nå resatte eg både modemet og NAs'en og så fungerer det å se på film igjen. Go figure! Men kjedelig å måtte gjøre dette hver gang da.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    To kontrollspørsmål før jobb.
    Det er ingenting i nettverket ditt som har statisk IP?
    Ser du både NAS og XBMC fra Win7 maskinen?
    Og kan du pinge dem (helst når du har trøbbel og når det virker for å se forskjellene).
    Kan du pinge dem med navn?
    Prøv også ipconfig på PCen når du har trøbbel og når det virker.

Tror du kan få en pekepinn på hva som er feilen da. Har faktisk sett det noen ganger på Win7 maskiner som kommer ut av hvilemodus, de finner ikke nettverket selv om det er trådnettverk (Og da ser ingen andre enheter win7maskinen heller)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alkar
    Nå fjernet jeg denne "source'n" og bruker istedet NAS til alt, men her får jeg ikke mulighet til å sette inn cover art og fan art i det heletatt?
    Jeg bruker dette
    Media Companion - Manage Icons, Posters, FanArt, .NFO's & more for Movies & TV Shows - XBMC Community Forum
    Da skrur jeg av scraperne i XBMC og legger cover art og fanart rett på NAS fra Windowsmaskinen på "kontoret".
    Funker bedre med flere avspillere (vi har tre) da alt gjøres på et sted NAS/Server

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så bra! Det skal jeg prøve etterpå! Takk

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hagen
    To kontrollspørsmål før jobb.
    Det er ingenting i nettverket ditt som har statisk IP?
    Ser du både NAS og XBMC fra Win7 maskinen?
    Og kan du pinge dem (helst når du har trøbbel og når det virker for å se forskjellene).
    Kan du pinge dem med navn?
    Prøv også ipconfig på PCen når du har trøbbel og når det virker.

Tror du kan få en pekepinn på hva som er feilen da. Har faktisk sett det noen ganger på Win7 maskiner som kommer ut av hvilemodus, de finner ikke nettverket selv om det er trådnettverk (Og da ser ingen andre enheter win7maskinen heller)

Vært på ferie nå 1 uke så har ikke fått testet dette. Skal teste det ut Men f.eks nå når jeg startet opp XBMC så var det samme problemet igjen. Ingen filer tilgjengelig. Så restarter jeg xbmc (bare xbmc, ikke maskinen) og da finner den ting som er nytt på NAS osv. og kartlegger det, og jeg kan spille av filer igjen. Tror jaggu hele maskinen skal få en fersk install på nytt.

Active oddk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alkar
    Ikke bruk UPnP for å koble til NAS. Da finner ikke xbmc noe fanart eller filminfo.
    Bruk SMB-protokoll.

Endring: Men dette har jo du funnet ut av for lenge siden

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •