Innfelt internet/tv-uttak (RJ-45), hvordan kobling?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Innfelt internet/tv-uttak (RJ-45), hvordan kobling?

Skal sette opp en lettvegg i stua og lurte på om jeg skulle sette et innfelt nettverks uttak, grunnet at jeg har Altibox som leverandør av.

Det benyttes da RJ45-kontakter.

Har sett litt på denne Clas Ohlson - Nettverksuttak. strømbrytere/vegguttak

Står ingenting om dette, men vet noen hva slags tilboling det vanligvis er på baksiden av disse? Kan jeg plugge en vanlig kabel med RJ45-kontakt inn bakpå den, eller må jeg koble en og en leder til?

Takker for alle svar!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må koble en og en leder i denne. Ser ut som en Elko kontakt. Denne er merket med fargekodene som skal brukes innvendig. For å koble denne trenger du et såkalt LSA-verktøy, finnes i forskjellige varianter. Eksempler på slikt verktøy her.

Det finnes også nettverksuttak som kan kobles uten verktøy, noe som kanskje ville vært bedre om du ikke allerede har verktøyet som trengs. Fant ikke i farten nå, men vet at de hos Onninen - Norway skal ha slike kontakter
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Du må koble en og en leder i denne. Ser ut som en Elko kontakt. Denne er merket med fargekodene som skal brukes innvendig. For å koble denne trenger du et såkalt LSA-verktøy, finnes i forskjellige varianter. Eksempler på slikt verktøy her.

Det finnes også nettverksuttak som kan kobles uten verktøy, noe som kanskje ville vært bedre om du ikke allerede har verktøyet som trengs. Fant ikke i farten nå, men vet at de hos Onninen - Norway skal ha slike kontakter
    Takker for svar. Ja i utgangspunktet hadde det vært kjekt å bruke altfor mye penger på det.
    Andre som vet om noen enklere typer?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kroneverktøyet du trenger koster ikke mange kronene hos Biltema, Clas har sikkert også det du trenger.
    Dersom du kobler for GB nett er det viktig å følge standarden på grunn av støy
    Cat 5 Network Cable Wiring Diagram
    Jeg bruker B, og på de jeg kjøpte hos komplett er A og B merket inni med farger.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •