Wlan + 8 x GBLan

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Wlan + 8 x GBLan

Prøver å finne en boks som tar seg av wlan og har 8 port GB Lan, i en og samme boks, men det virker umulig å finne.
    Noen som vet om noen, eventuelt også med innebygget adsl modem ville jo vært perfekt, men det er nok for mye å håpe på....

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hum, kan du ikke bare kjøpe deg en router etter dine specs og en 8-ports gigabit switch?

Komplett.no - Switch.

Active
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    392
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer toppe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen av de nevnte produktene her gir den funksjonaliteten du ser etter såvidt jeg vet... Det er lett å forveksle en WAN-port med WLAN, men det er altså ikke det samme

Jeg ville som protet foreslår kjøpt en WiFi-router med N-draft og satt en bra Gbit-switch på baksiden. Ekstremt enkelt og fungerer mye bedre enn stort sett alle produkter som har dette innebygget.

Vil foreslå Linksys eller D-link som router og de samme evt Netgear eller Cisco som switch...

Lykke til

Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dobbel-routing er en uting, kan gi en del tilkoblingsproblemer i et LAN. Du trenger et aksesspunkt, men jeg tviler på om noen av disse kommer med 8-port kablet switch i tillegg. Personlig hadde jeg kjøpt 2 separate bokser. Det er også en fordel om noe skulle ryke eller skal oppgraderes i fremtiden - da bytter du bare ut 1 komponent av gangen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt oppsett er en Asus N16 trådløs router samt en billig gigabit switch i tillegg.
    Kjører DD-Wrt firmware på routeren noe som gir den alle funksjoner du kan ønske deg.
    Har en Altibox router før dette men den er satt i bypass modus så det er kun asus routeren som gir ut ip.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er jo at jeg har IP Telefon, modem, wlan og GB i 4 enheter. Og i nedre del av sikringskapet har jeg LAN. Derfor hadde det vært fint om jeg kunne få knødd alle disse boksene inni sikringskapet, så jeg slipper fullt av patchekabler inn og ut ++++. Og 4 enheter er det absolutt ikke plass til inni skapet. Men blir bnok nødt til å finne meg i at ip telefon og Wlan må utafor. Så rekker Wlanen rundt i hele huset også, når den ikke står inni skapet....

Takker for tips å triks, men hadde fortsatt likt et modem med 8 port GB e.l. så jeg kun hadde en boks inni sikringskapet. er noe klurete når jeg plutselig en dag faktisk må åpne døra der.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •