TV-kort til parabol

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

TV-kort til parabol

Hei!
    Jeg er fotballidiot (Rosenborg) og liker å ta opp viktige internasjonale kamper i tilfelle det skulle bli noe å ta vare på. Har vel totalt 600 gb i råmateriale og redigerte versjoner. Til høsten så skal Rosenborg forhåpentligvis igjen ut i CL. Sist Rosenborg deltok i CL så hadde jeg fremdeles Viasat 4 på analog kabel-TV. Det har jeg ikke nå. Og når da Canal Digital kun tilbyr HD-dekodere så tenkte jeg at det var påtide å oppgradere til HD nå som det faktisk også sendes i det. Dessverre for min del så tilbyr ikke Canal Digital kanalen Viasat Sport HD som skal sende kampene i HD. Så derfor tenker jeg nå å skaffe meg parabol fra Viasat. Det blir kun 200 kr dyrere enn om jeg skulle gått for HD-dekoder fra Canal Digital uansett. Siden HD-PVR dekodere ikke lar deg overføre opptakene til PC, og dermed også varig opptak, så må jeg altså ha et TV-kort. Er kun på PC-en jeg kommer til å ha HD-skjerm uansett.

Spørsmålet mitt er
    Har noen et tips til et godt TV-kort for parabol med Full HD?
    Jeg har sett på dette og dette kortet. Men jeg har jo ikke peiling på hva jeg egentlig trenger og hva jeg får. Ikke står det om de er Full HD heller.
    Er åpne for andre merker, men jeg har god erfaring med Hauppauge! fra før av.
    Har som sagt kun erfaring med TV-kort og analog kabel-TV.

Hva trenger jeg i tillegg til TV-kort og satellittmottaker?
    Er som sagt blank her. Er ikke så veldig avansert med analog kabel. Er jo bare å plugge inn kabelen og søke opp kanalene der. Ikke så enkelt med parabol eller for den saks skyld digital kabel slik jeg har forstått det.

Så det jeg trenger hjelp til er rett og slett å skrive opp en handleliste. Hadde vært kjekt om alt kan handles på Komplett, men ingen krise om andre nettbutikker må bruker.

Takker for hjelpen på forhånd.

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei.
    Viasat er køddent å få inn på PC (desverre). Se om du finner t1ger sin utmerkede tråd om dette (tror den er sticky - det BØR den være).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •