Riks-tv på pc: Trenger hjelp.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation Riks-tv på pc: Trenger hjelp.

Jeg prøver å få riks-tv på pc. Som vi alle vet, så er riks-tv lite samarbeidsvillig på sånt som dette.

Jg trenger nå å vite hvordan jeg skal få dette til.
    Her er hva jeg har, og hva jeg har gjort/prøvd til nå:

Jeg har kjøpt følgende:
    TerraTec Cinergy THC HD Upgrade KIT
    TerraTec Cinergy 2400i
    Hauppauge! Smart CI USB - DEMO, altså brukt, men i fin stand (ifølge komplett.no)
    Strong/Technicrypt CXV MP RiksTV (CAM)
    Antennekabel 2,5m

CAM har blitt pairet, og er testet på en LCD tv (godkjent av riks-tv), Virker helt fint.

TV-kort har dual-tuner, og jeg har testet, tar helt fint inn nrk. Testet opptak av nrk2 mens jeg så på nrk 1, fint resultat (windows media center, windows 7)

Har koblet til CAM med CAM-adopteren og riks-tv kort, får ikke inn krypterte kanaler.

Når jeg installerte CAM adopteren, var det ikke stort den installerte, den påsto at den installerte "WinTV", og drivere, dette forstår jeg lite av.

Jeg nedlastet winTV-CI media center plug-in, her får jeg et program som kun sier "The CAM menu is only available while recording or watching TV.".
    Dette sier den uansett om jeg ser på tv eller ikke.
    __
    Hva trenger jeg av programvarer for at dette skal virke, eventuelt, hva trenger jeg av andre maskinvarer om det jeg har ikke kan brukes?

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Grambo
    Jeg prøver å få riks-tv på pc. Som vi alle vet, så er riks-tv lite samarbeidsvillig på sånt som dette.

Jg trenger nå å vite hvordan jeg skal få dette til.
    Her er hva jeg har, og hva jeg har gjort/prøvd til nå:

Jeg har kjøpt følgende:
    TerraTec Cinergy THC HD Upgrade KIT
    TerraTec Cinergy 2400i
    Hauppauge! Smart CI USB - DEMO, altså brukt, men i fin stand (ifølge komplett.no)
    Strong/Technicrypt CXV MP RiksTV (CAM)
    Antennekabel 2,5m

CAM har blitt pairet, og er testet på en LCD tv (godkjent av riks-tv), Virker helt fint.

TV-kort har dual-tuner, og jeg har testet, tar helt fint inn nrk. Testet opptak av nrk2 mens jeg så på nrk 1, fint resultat (windows media center, windows 7)

Har koblet til CAM med CAM-adopteren og riks-tv kort, får ikke inn krypterte kanaler.

Når jeg installerte CAM adopteren, var det ikke stort den installerte, den påsto at den installerte "WinTV", og drivere, dette forstår jeg lite av.

Jeg nedlastet winTV-CI media center plug-in, her får jeg et program som kun sier "The CAM menu is only available while recording or watching TV.".
    Dette sier den uansett om jeg ser på tv eller ikke.
    __
    Hva trenger jeg av programvarer for at dette skal virke, eventuelt, hva trenger jeg av andre maskinvarer om det jeg har ikke kan brukes?
    Jeg er ganske sikker på at CI fra Hauppauge kun fungerer med Hauppauge sine kort.

Du må nok enten få tak i en CI fra Terratec eller et DVB-T kort fra Hauppauge.

De ser ut til at Komplett kanskje har hatt CI fra Terratec tidligere, men kanskje ikke selger den lenger? Komplett.no - TerraTec Cinergy CI USB

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, feil CI... dessverre.

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er desverre (og uforståelig nok) rikitg

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Arrow Hva da?

Er det noen som vet om det er et tv-kort fra Hauppauge! som virker med Hauppauge! Smart CI USB, og kan vise riks-tv?

eller en CI fra terratec som virker med Terratec Cinergy 2400i DT?

-og til en rimelig pris...

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CAM-en til H funker den, men bare til et kort.

Anbefaler DVBshop.net, da de har gode produkter til gode priser. I norge er utvalget ræva

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •