Loqal på Media Center

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Loqal på Media Center

Jeg har en HTPC med Win7 med Media Center , og har fått installert kabel-TV fra Loqal (Get HDi). Jeg ønsker å loope ut fra Get-boksen og inn i HTPCen for å kunne se TV også via den.

1. Hvilket utstyr trenger jeg? Har ingen tuner/CAM/CI-modul eller lignende i HTPCen nå, ønsker en klar anbefaling.

2. Hvordan setter jeg opp Media Center med dette utstyret?

Det jeg vel egentlig etterlyser er en guide for oss som har Loqal og er litt "grønne" når det gjelder oppsett av TV på HTPC.

Intermediate Okay sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du finner muligens noe her: Guider - Mspc

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vert med på å sette opp dette tidligere, men har ikke lenger direkte tilgang på det pga at de har endret TV-leverandør til Altibox, men kan gjøre ett lite forsøk.

Det første du trenger er ett DVB-C kort, om jeg ikke husker feil så brukte vi Terratec Cinergy C med CI.

Videre må du ta kontakt med Loqal for å få en CA-Modul.

Vi brukte Mediaportal og ikke WMC og jeg sendte inn en kanalliste så Mediaportal skal nå komme med ett standardsøk som finner Loqal sine kanaler, men jeg mener også å huske at Loqal gjorde noen endringer i sitt kanaloppsett når de inngikk ett samarbeid med Get, så det er ikke sikkert at dette oppsettet stemmer lenger.

Det vi gjorde for å finne kanalene i utgangspunktet var å installere TV-server og gjorde ett manuelt søk på frekvens 558000 - 64QAM - SR 6875 og da fant den alle kanalene, også de som lå på andre transpondere.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •